30 sekundowy rytuał szczęścia


 107469

Każdy z nas pragnie szczęścia. Pomimo etykietek, które przypina współczesna kultura, szczęście nie jest tak trudne do osiągnięcia jak się wydaje. Jak wiele rzeczy, potrzebuje jednak praktyki.
Jak powiedział wietnamski mnich Thich Nhat Hanh: „Nie istnieje droga do szczęścia, szczęście jest drogą.” Tak naprawdę, sami decydujemy o dawkach radości, których doświadczamy w życiu. Dzieje się tak, kiedy świadomie decydujemy, w którym kierunku podążają nasze myśli i energia, a te wybory skutkują większą uważnością.

Wiedza stara jak świat – energia zawsze podąża za uwagą. Jeśli pragniesz dowiedzieć się, w jaki sposób rozpoczynać każdy dzień, poznaj 30 Sekundowy Rytuał na Więcej Szczęścia w Życiu.
Większość z nas skupia się na rzeczach, które nam nie wychodzą lub są nieprzyjemne. Kiedy nie cierpisz swojej pracy, rano, tuż zaraz po otworzeniu oczu, myślisz sobie: „O nie, znowu kolejny okropny dzień.” Kiedy jesteś na diecie, cały czas wyobrażasz sobie wszystkie przepyszne potrawy, których nie możesz/nie powinieneś jeść. Skupiając się na negatywnych aspektach życia, stwarzasz rzeczywistość, która opiera się na brakach, uczuciu braku satysfakcji i frustracji.
Czas jednak to zmienić! To Ty decydujesz o własnych myślach, i możesz wybierać to, o czym chcesz myśleć, wliczając w to pozytywne elementy własnego życia. Oczywiście, pomimo tej wolności wyboru, dokonanie postanowień wcale nie jest automatyczne. Dlatego potrzebna jest pewna praktyka i systematyczność, która z nowego nastawienia uczyni nawyk – 30 Sekundowy rytuał, dzięki któremu rozpoczniesz nową przygodę z obfitością, szczęściem, wdzięcznością i radością. A więc do dzieła!

7b739827 fcee 4f34 8212 56496b2802a5
Rytuał nazywa się „Wyzwanie 10 oddechów” i zostało opisane m.in. przez Rabbi Rami Shapiro. Jest to rewolucyjna praktyka świadomej wdzięczności, która opiera się na skupianiu uwagi na rzeczach, które sprawiają Ci radość. Jak to działa?

Krok pierwszy: Zauważ

Zauważ w swoim życiu rzeczy, za które jesteś wdzięczy, i które sprawiają, że jesteś szczęśliwy, oraz przynoszą spokój umysłu. Może to być cokolwiek, zaczynając od małych rzeczy takich jak zapach ziemi, świeżo skoszonej trawy lub fakt, że ktoś opróżnił za Ciebie zmywarkę lub jesteś w stanie wejść na 6 piętro bez zadyszki . Mogą to być również większe rzeczy: miłość do dzieci, partnera lub samego siebie. Małe lub wielkie, bądź ich świadomy i poczuj emocje, które im towarzyszą. Zapamiętaj je.

Krok drugi: Pauza

Kiedy już zauważysz rzeczy, które przynoszą szczęście, spokój ducha lub wdzięczność, zrób pauzę na kilka sekund. Ta przerwa zakotwiczy powstałe uczucia w Twojej świadomości.

Krok trzeci: Oddech

Weź kilka głębokich, spokojnych oddechów. Skup się na tych uczuciach i oddychaj NIMI. Bądź za nie wdzięczny i zaproś, aby radość na dobre zakorzeniła się w Twoim życiu.

Krok czwarty: Praktyka kilka razy dziennie

I to wszystko. Proste, prawda? Zapamiętaj ten rytuał i powtarzaj go za każdym razem, kiedy w Twoim życiu pojawi się coś, za co jesteś wdzięczny. Całość trwa około 30 sekund. Czym jest ta chwila w ogromie wszechświata? Kiedy zaczniesz praktykować, zobaczysz, w jaki sposób Twój umysł będzie chciał się wymigać od świadomości. Mogą pojawić się myśli o kolacji, rzeczach, które jeszcze dzisiaj musisz zrobić, i wiele innych natrętnych intruzów.
Wracaj do swojej praktyki i świadomie zauważaj rzeczy, które przynoszą Ci szczęście i praktykuj powyższe ćwiczenie. 10 oddechów za piękny zachód słońca, kolejne za miło spędzony czas ze znajomymi. Kontynuuj za każdym razem. W ten sposób stworzysz w umyśle zakładkę, do której umysł będzie mógł coraz łatwiej powracać, a Ty będziesz zauważać coraz więcej powodów do wdzięczności. W ten sposób wytworzysz własną drogę w życiu, która będzie po prostu szczęściem.

Źródło: mindbodygreen.com