Odbieranie pozytywnych komunikatów sprzyja zwiększonej akceptacji ze strony innych, poczuciu wspólnoty oraz motywacji w przyczynianiu się do zmian społecznych

smiley-1041796_960_720

Badanie naukowe „Publishing the Positive” (link pod artykułem) ukazuje to, że w czasach konfliktów ogólnoświatowych czy podziałów politycznych, pozytywne informacje mają potencjał do jednoczenia, inspirowania i wzmacniania pozycji człowieka w społeczeństwie.

Jodie Jackson, która prowadziła badania na University of East London, powiedziała między innymi – Uczestnicy wykazali, że nadmiar negatywnych informacji prowadził ich do przykuwania większej uwagi na negatywnych cechach w innych ludziach oraz do poczucia odizolowania od społeczeństwa. Natomiast uczestnicy doświadczyli odwrotnego doznania, kiedy otrzymywali pozytywne informacje, które tworzyły poczucie podziwu dla innych osób i ich „przywróconej wiary w ludzkość”.

Na poziomie indywidualnym, wiadomości które skupiają się na rozwiązaniach poprawiają samopoczucie. Mogą też stymulować do podniesienia poczucia własnej wartości – podnoszą wiarę danej osoby w jej zdolność do wprowadzania zmian.

Kolejnym odkryciem było to, że dobre wiadomości prowadzą do wzrostu nadziei i optymizmu. To z kolei prowadzi odbiorców do częstszego zwracania uwagi na pozytywność we wszystkim co ich otacza oraz stawania się bardziej nastawionym na rozwiązania. Co w ostatecznym rozrachunku tworzy „pozytywne sprzężenie zwrotne”.

Research

 

 

Źródło: positive.news

Tłumaczenie: Krzesimir

Dodaj komentarz