Pozytywne wiadomości zbliżają ludzi do siebie

Odbieranie pozytywnych komunikatów sprzyja zwiększonej akceptacji ze strony innych, poczuciu wspólnoty oraz motywacji w przyczynianiu się do zmian społecznych.

Badanie naukowe „Publishing the Positive” (link pod artykułem) pokazuje, że w czasach podziałów politycznych, pozytywne informacje mają potencjał do jednoczenia, inspirowania i wzmacniania pozycji ludzi w społeczeństwie.

Jodie Jackson, która prowadziła badania na University of East London, powiedziała – Uczestnicy wykazali, że nadmiar negatywnych informacji prowadził ich do przykuwania większej uwagi na negatywne cechy w innych ludziach oraz do poczucia odizolowania w społeczeństwie. Natomiast odwrotnego doznania uczestnicy doświadczali wtedy, kiedy otrzymywali pozytywne informacje, które tworzyły poczucie podziwu dla innych osób oraz ich „przywróconej wiary w ludzkość.

Na poziomie indywidualnym, wiadomości które skupiały się na rozwiązaniach i pozytywach wykazały, że poprawiają samopoczucie. Mogą też stymulować do podniesienia własnej wartości – podnoszą wiarę danej osoby w jej zdolność do wprowadzania zmian.

Kolejnym odkryciem było to, że dobre wiadomości prowadzą do wzrostu nadziei i optymizmu. To z kolei prowadzi odbiorców do częstszego zwracania uwagi na pozytywność we wszystkim co ich otacza oraz stawania się bardziej nastawionym na rozwiązania i dialog. Co w ostatecznym rozrachunku tworzy „pozytywne sprzężenie zwrotne”.

 

Źródło: positive.news

Link do badania: constructivejournalism.org

Tłumaczenie: Krzesimir