Znana Firma łamie stereotypy – reklamą bielizny z 73-letnią modelką


Kampanie bielizny Calvina Kleina z lat 80. i 90. stały się już niemal kultowe, podobnie jak występujące w nich Kate Moss i Brooke Shields. Minimalistyczna scenografia, zmysłowe pozy modelek i modeli oraz czarno-biała kolorystyka. Czym mogą zaskoczyć nas w kolejnej odsłonie? Wybór 73-letniej gwiazdy modelingu z lat 70. to całkiem niezły chwyt.

Po genialnej kampanii męskiej bielizny z aktorami „Moonlight” z niecierpliwością czekaliśmy na to, czym zaskoczy nas Raf Simons pod sterami Calvina Kleina w damskiej odsłonie linii Underwear. I nie zawiedliśmy się. Do kampanii zaprosił modelkę i aktorkę Lauren Hutton.

Najnowszą kampanię bielizny damskiej Calvin Klein promuje hasło „Calvin Klein Or Nothing At All”. Występują w niej kobiety w wieku 18-73, w tym Kirsten Dunst, Rashida Jones, Nathalie Love, Chase Siu Wonders i legendarna w branży modelingowej Hutton (na swoim koncie ma 28 okładek dla Vogue’a).

Czarno-biały film, który wyreżyserowała Sofia Coppola ma bardzo jasne przesłanie: marka jest przeciwko stawianiu granic wiekowych czy etnicznych nawet (a może zwłaszcza) modelkom. Jak wypadło? Zobaczcie sami:

Mimo tak wielu znanych nazwisk, które pojawiły się w kampanii, media skupiają się właśnie na Lauren Hutton nie ukrywajmy tego – ze względu na jej wiek. Jednak jest postacią legendarną w branży modelingowej. Czasy jej świetności przypadły na lata 70. Mimo iż pochodzi z pokolenia „dzieci kwiatów”, zawsze była określana mianem kobiety nowoczesnej.

Jako 19-latka wyjechała do Nowego Yorku, gdzie zaczęła pracę w Playboy Clubie, dzięki czemu w dużej mierze mogła studiować i jednocześnie rozpocząć karierę modelki, o co długo nie musiała się starać. Za sprawą drobnych kłamstw w kwestii doświadczenia w branży udało jej się zdobyć pierwsze kontrakty. Jednak najczęściej powtarzanym kłamstwem, była obietnica pozbycia się diastemy. Hutton dobrze wiedziała co robi – z czasem charakterystyczna przerwa między jedynkami stała się jej znakiem rozpoznawczym.

Swoich sił próbowała również jako aktorka – wystąpiła w niemal 50 filmach, jednak na tym polu nie odnosiła aż tak wielkiego sukcesu.

Przedstawicielki ruchu Body Positive mogłyby uczyć się właśnie od niej. Bowiem mimo świadomości tego, jak okrutna jest branża mody, modelka nigdy nie zgodziła się poprawić swojej urody czy ciała. Udowodniła to już w 2005 roku, kiedy to mając 62 lata zapozowała dla magazynu „Big”w odważnej sesji. W najnowszej kampanii Calvina Kleina zrobiła to ponownie w świetnym stylu.

Źródło: materiały prasowe, youtube