Trening Tabata trwa 4 minuty, a daje więcej niż godzina na siłowni

 

Trening Tabata w 4 minuty daje więcej niż godzina na siłowni bez ściśle opracowanego planu. Ten niezwykle intensywny trening interwałowy to skuteczny sposób na spalenie tłuszczu i podkręcenie metabolizmu. Znacznie poprawia wydolność tlenową i beztlenową.

Blisko 20 lat temu tę metodę ćwiczeń opracował Japończyk dr Izumi Tabata, który współpracował z zawodnikami przygotowującymi się do olimpiady.

Możemy sobie wybrać dowolne ćwiczenie, dowolny ruch. Przez 20 sekund dajemy z siebie 120 proc., mamy wejście w tzw. trening beztlenowy, po czym robimy ok. 10 sekund odpoczynku na dotlenienie się i przygotowanie do kolejnej rundy. Powtarzamy to 8 razy, czyli cały trening zajmuje dokładnie 4 minuty.

– Taki trening daje nam olbrzymi wzrost wydolności naszego pułapu tlenowego oraz wydolności anaerobowej, czyli beztlenowej. Badania pokazały, że takie 4 minuty mogą przynieść więcej korzyści niż leniwa godzina na siłowni, w której nie mamy planu – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Sypniewski, główny trener siłowni CrossFit MGW.

Tabata dla początkujących powinna być wykonywana trzy razy w tygodniu. Trenerzy podkreślają, że najlepiej postawić na szybkie pompki, bieg bokserski w miejscu, ćwiczenia ze skakanką, jazdę na rowerku stacjonarnym czy przysiady z ciężarkami lub sztangą.

 

 

Czytaj więcej na: sprawnypo40.pl

Dodaj komentarz