fbpx

VC-T – rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku

Pogłoski o rychłej śmierci silników spalinowych mogą okazać się przedwczesne. Większość ekspertów upatruje najbliższej przyszłości motoryzacji w napędach elektrycznych lub hybrydowych. Japończycy mają jednak w rękawie asa – jest nim silnik spalinowy, w którym na bieżąco może być zmieniany stopień sprężania. Zgodnie z najnowszymi informacjami do sprzedaży trafi on już w 2018 roku.

Nowy silnik Infiniti — VC-T, czyli Variable Compression-Turbocharged — to owoc dwudziestoletniej pracy japońskich inżynierów. Opracowana przez nich technologia pozwala komputerowi sterującemu na zmianę położenia denka tłoka. W efekcie możliwe jest uzależnienie uzyskiwanego stopnia sprężania mieszanki od aktualnych potrzeb.

Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka może pracować w szerokim zakresie wartości stopnia sprężania – od 8,1:1 do 14,1:1. Im bliżej pierwszej z tych wartości, tym lepsze osiągi, a im bliżej drugiej, tym wyższa ekonomika jazdy. Jednostka ma rozwijać maksymalną moc 272 KM i oferować maksymalny moment obrotowy wynoszący 390 Nm.

 

Czytaj więcej na: autokult.pl

Tekst: Tomasz Budzik

Foto: materiały prasowe

Dodaj komentarz