Chcesz przekonać dziecko do minimalizmu? Pomoże ci Kotek Mamrotek
Magazyn „Świerszczyk” objął patronatem nową książkę dla dzieci pt. „Kotek Mamrotek i regulator chęci” wydawnictwa NOWA ERA. Ta zabawna, barwnie wydana książka, która wykorzystuje znaną i lubianą postać kotka po to, żeby wyjaśnić pociechom, czym są potrzeby materialne i jakie konsekwencje przynosi ich bezrefleksyjne zaspokajanie. Książka staje więc w opozycji do zalewu reklam i medialnego przekazu: kupuj, gromadź, posiadaj!
Rodzice często mierzą się z problemem, jak wytłumaczyć dziecku, że nie jest mu potrzebna kolejna zabawka czy gadżet. W sukurs przybywa przyjaciel najmłodszych,„Kotek Mamrotek”.
Książkę napisała redaktorka naczelna magazynu „Świerszczyk”, Małgorzata Węgrzecka, a za ilustracje odpowiada Kacper Dudek. NOWA ERA wydała pozycję w twardej oprawie i w dużym, wygodnym formacie.
Po co dzieciom Mamrotek?
Propozycja służy pogłębianiu świadomości dzieci, a rodzicom pomaga w trudnych rozmowach. Treść opowiadania pozwala zrozumieć czym są potrzeby, oraz jakie wartości warto wspierać w dobie konsumpcjonizmu. Książka jest pozbawiona zbędnego moralizatorstwa, a jej formuła jest lekka i uczy poprzez zabawę. Nawet bardzo młodzi czytelnicy mogą samodzielnie z niej korzystać dzięki dużej czcionce.
O czym?
Kotek Mamrotek jest nieustannie atakowany reklamami. A że ma słabość do nowych „cośków” chce coraz więcej i więcej. W pewnej chwili jednak spostrzega, że więcej przedmiotów nie czyni go szczęśliwym, lecz przytłacza. Z pomocą bohaterowi przychodzi „regulator chęci”…. Nie zdradzimy więcej. Zachęcamy do lektury!
Źródło: wnaszejbajce.pl
Opracowanie: Marek Pluciński