Zamień kawę na pyszny napój energetyczny

1

Pragniesz ograniczyć ilość spożywanej kawy, jednak każdego ranka potrzebujesz solidnej dawki kofeiny, aby otworzyć oczy? Spróbuj zamienić małą czarną na jeden zpobudzających soków lub pyszny shake. Na pewno dostarczą ci one mnóstwo składników odżywczych, które nie tylko oczyszczą organizm, ale także dodadzą ci energii do działania.

Sok z jabłka, cytryny i imbiru

Pyszny, lekko pikantny sok pobudzi twoje zmysły i… oczyści wątrobę. A wszystko dzięki witaminom A, B i C, których dostarcza twojemu organizmowi. Aby przyrządzić ten cudowny napój, potrzebujesz:

    ½ obranej cytryny,
    2 zielonych jabłek,
    1 części świeżego imbiru (ok. 2,5 cm).

Gdy już zbierzesz składniki, umieść cytrynę w sokowirówce, a następnie dodaj do niej jabłka i imbir. Po dokładnym wymieszaniu wszystkich składników rozkoszuj się zdrowym, energetycznym sokiem. Jeżeli uważasz, że napój jest zbyt wyrazisty, dodaj jeszcze jedno jabłko.

Shake z zielonej herbaty, miodu i cynamonu

Chłodny shake zawiera mniej kofeiny niż czarna kawa, jednak mimo wszystko dostarczy ci mnóstwo energii. Co więcej, cynamon i zielona herbata  wspomogą metabolizm, a miód wyreguluje poziom cukru we krwi. Do przygotowania napoju potrzebować będziesz:

    ½ filiżanki schłodzonej zielonej herbaty,
    ½ filiżanki mleka migdałowego bez cukru,
    1 łyżeczki cynamonu,
    1 łyżki miodu,
    ½ banana.

Umieść wszystkie składniki w blenderze i dodaj trochę lodu. Miksuj dopóki napój nie uzyska jednolitej barwy. Przelej do szklanki i wypij zamiast porannej kawy. Jeżeli lubisz smak zielonej herbaty, możesz zaparzyć 1-2 filiżanki, a następnie schłodzić je w lodówce. Dla urozmaicenia do shake’a dodać możesz zielone warzywa, takie jak szpinak, które wzbogacą go o dodatkowe wartości odżywcze, nie wpływając na smak.

Sok z buraka, cytryny i selera

Jak pokazują badania, sok z buraka dodaje organizmowi energii, dlatego też wielu biegaczy raczy się nim przed startem. Jeżeli masz przed sobą wyjątkowo zabiegany dzień, a nie chcesz pić kolejnej kawy, wypróbuj niskokaloryczny sok z buraka, cytryny i selera. Przygotuj:

    1 jabłko – bez gniazda i pokrojone w kostkę,
    1 obraną cytrynę,
    2 selery,
    1 buraka z liśćmi,
    1 garść szpinaku (opcjonalnie).

Umieść w sokowirówce jabłko, cytrynę i seler. Pokrój buraka na małe części i dodaj do reszty składników. Jeżeli chcesz wzbogacić napój o dodatkowe witaminy i minerały, dodaj szpinak. Jeżeli sok nie jest wystarczająco słodki, dodaj więcej jabłka i cytryny.

Źródło: jejswiat.pl

Dodaj komentarz