Jak bez problemu wstawać rano?

1

Zima jest specyficzną porą roku – większość z nas wychodzi do pracy, i wraca z niej, gdy jest ciemno, dlatego też to wtedy najczęściej pojawiają się problemy z porannym wstawaniem. Dodatkowymi czynnikami, utrudniającymi wyjście z łóżka, są: stres, przemęczenie czy także obniżone samopoczucie. Oto kilka sposobów na to, jak sprawić, by poranne wstawanie nie stanowiło codziennej udręki.

Przede wszystkim należy pamiętać o odpowiedniej ilości snu – dorosły człowiek powinien spać około 7-8 godzin. I nie można tego bagatelizować – brak snu podnosi poziom jednego z hormonów odpowiedzialnego za pobudzanie apetytu. Po prostu, im mniej snu, tym bardziej chce nam się jeść. Zbyt krótki sen uniemożliwia punktualne wstawanie i sprawia, iż nie jest ono przyjemne. Zbyt długi sen, natomiast, rozleniwia nas – trudne staje się nie tylko wstawanie. Po wielu godzinach snu nie mamy na nic ochoty, ciężko nam wyjść z domu, zaczerpnąć świeżego powietrza – pojawia się brak ochoty na aktywność.

Odpowiednia dieta również może mieć wpływ na jakość snu i bezproblemowe wstawanie. Przed pójściem spać należy unikać napojów alkoholowych, zawierających kofeinę oraz unikać ciężkiego jedzenia. Ostatni posiłek (lekkostrawny) powinien być zjedzony około trzy godziny przed snem.

Każdy z nas zna zapewne uczucie „poztywnego zmęczenia”, po którym nie mamy problemów z zasypianiem, i, co za tym idzie, z wstawaniem. Taki stan można osiągnąć w bardzo prosty sposób: dzięki aktywności fizycznej. Zajęcia fitness, siłownia, bieganie, basen a nawet długi spacer z psem mogą poprawić humor, znacznie polepszyć samopoczucie, czyli pozbyć się stresu. To pozwala na spokojny sen, odpowiednią regenerację i pobudkę z nową dawką energii.

Pamiętajmy też o tym, by nie wstawać z łóżka zbyt gwałtownie. Warto nastawić budzik na 10 minut wcześniej niż potrzebujemy i ten czas przeznaczyć na rozciąganie mięśni, które po tak długim bezruchu robią się zastane i przez to możemy nawet odczuwać ból. Takie rozciągające ćwiczenia dotleniają mięśnie i powodują wzrost temperatury ciała – dzięki temu stajemy się bardziej aktywni i pobudzeni w ciągu dnia.

Zaczynamy od jutra? 🙂

Autor tekstu: Karolina Brzeźny, źródło: energiamiasta.pl

Dodaj komentarz