fbpx

Szumiący biznes, który usypia tysiące dzieci, Polka podbija Europę

 

Anna Skórzyńska znalazła niszę w – jak sama mówi – rynku, który odnawia się codziennie. Jednak biznes z sukcesem udało jej się rozkręcić dopiero za drugim razem. Stworzyła produkt zapewniający więcej snu zarówno dzieciom, jak i ich rodzicom. Dziś wyróżnia ją „Financial Times” i Google, a założone przez nią Szumisie przynoszą milionowe przychody. A wszystko zaczęło się od suszarki.

Jest 2009 rok. 26-letnia Anna Skórzyńska w środku nocy stoi z suszarką w ręku nad łóżkiem swojego pierwszego syna. Ma ten sam problem, z którym zmaga się większość świeżo upieczonych rodziców: usypianie dziecka, które możliwe jest tylko przy dźwięku suszarki. Szum, co prawda uspokaja, ale sam sprzęt nagrzewa i wysusza powietrze, a to z kolei źle wpływa na zdrowie dzieci, które są bardziej narażone na infekcje.

– Podczas kolejnej bezsennej nocy, stojąc zdesperowana nad synem zamarzyłam sobie: gdyby ktoś schował ten szum do jakiegoś miśka, a ja mogłabym sobie w końcu pójść. W tej, z perspektywy czasu patrząc dość zabawnej sytuacji, od razu przyszło mi do głowy, że Szumiś byłby idealną nazwą dla takiego urządzenia – wspomina. – Jeszcze tej samej nocy przejrzałam internet w jego poszukiwaniu. Okazało się, że nie istnieje. Nie oferuje go nikt ani w Polsce, ani na świecie w ogóle – dodaje.

Tak narodził się pomysł stworzenia Szumisiów – pluszowych zabawek usypiających dzieci za pomocą tzw. białego szumu, czyli jednostajnego dźwięku. Już ponad 25 lat temu lekarze ze szpitala Queen Charlotte’s w Londynie dowiedli, że przypomina on małym dzieciom dźwięki, jakie otaczały je przez dziewięć miesięcy ciąży, a co za tym idzie kojarzy się z bezpieczeństwem. Podobne odgłosy wydają suszarki, ale też szumy morskich fal czy padający deszcz.

Skórzyńska swój pomysł zrealizowała jednak dopiero kilka lat później. – Po narodzinach następnego dziecka w końcu doszłam o wniosku, że nie chcę wracać do pracy na etat. Stwierdziłam, że lepszego momentu na założenie własnej firmy już nie będzie – opowiada.

Szumisie ostatecznie trafiły na rynek we wrześniu 2014 roku.

Więcej na: forbes.pl, fot. materiały prasowe

Dodaj komentarz