Chcesz pozbyć się depresji, zmniejszyć poziom lęku i ataków paniki? Trzymaj w domu jaśmin.

Jak powszechnie wiadomo rośliny są doskonałym sposobem na zwiększenie poziomu tlenu w pomieszczeniach. Znacznie przyczyniają się też do poprawy jakości powietrza, w miejscu gdzie przebywają. Oprócz tego okazało się, że niektóre rośliny, bogate są w zaskakujące dla nas korzyści. Mogą na przykład poprawić nastrój, zwalczyć lęk, depresję czy zapobiec atakom paniki.

Naukowcy odkryli, że istnieje bezpośredni związek pomiędzy stresem a poziomem tlenu, wykazując, że wysoki poziom toksyn w powietrzu, prowadzi do występowania poczucia niepokoju i stresu. W związku z tym, możesz znacznie poprawić swój humor i pożegnać się ze stresem. Naukowcy przeprowadzili badania na myszach i odkryli, że aromat roślin jaśminu i olejku jaśminowego znacznie je uspokoił i spowodował, że zatrzymały całą swoją aktywność i siedziały zrelaksowane. Przeprowadzone przez nich skany mózgu wykazały, że zapach jaśminu wzmacnia działanie substancji chemicznej zwanej GABA, na komórki nerwowe, a tym samym łagodzi niepokój i zachęca do odpoczynku. Według profesora Hannsa Hatt, te odkrycia opublikowane w Journal of Biological Chemistry można uznać za dowód naukowy, stanowiący podstawę aromaterapii.

Profesor Hatt z Uniwersytetu Ruhry w Bochum w Niemczech, stwierdził, że ich badania odkryły nową klasę modulatora receptora GABA, który można podawać pozajelitowo i przez wdychane powietrze. Jego zastosowanie będzie możliwe w depresji, lękach, nadmiernym pobudzeniu i leczeniu łagodzącym agresję, a także w terapii indukcyjnej snu. Naukowcy odkryli, że jaśmin jest skuteczniejszy od tabletek nasennych, leków przeciwlękowych i uspokajających, ponieważ zwiększa działanie GABA o ponad pięć razy.

Naukowcy z Wheeling Jesuit University, pod kierownictwem dr Bryana Raudenbush’a odkryli natomiast, że uwalnianie zapachu jaśminu do pokoju, w którym spali uczestnicy, „doprowadziło do zmniejszenia ruchu w trakcie snu i znacznie zwiększyło jego jakość”. Badani, którzy wdychali jaśmin zawarty w powietrzu, oceniali swój poziom lęku i wigoru jako niższy, testy poznawcze wykonując jednak znacznie szybciej. Poziom czujności i aktywności umysłowej badanych był większy w godzinach popołudniowych, co pomagało utrzymać skupienie uczniów na pracy naukowej przez cały dzień. 

Olejek jaśminowy jest naturalnym sposobem na poprawę snu, zwiększenie poczucia szczęścia, regulację hormonów i leczenie lęków i permanentnego zmęczenia. Może być stosowany na poprawę koncentracji, do łagodzenia bólu i  depresji, ponieważ:

  • Zmniejsza niepokój i nerwowe napięcie
  • Poprawia nastrój
  • Poprawia sprawność poznawczą i czujność
  • Poprawia jakość snu
  • Reguluje hormony
  • Łagodzi wahania nastroju i napady gorąca
  • Zwiększa libido

 

Dlatego właśnie, trzymaj w swojej sypialni jaśmin, a zbierzesz wszystkie zalety tej niesamowitej rośliny!

Źródło: healthyfoodhouse

Tłumaczenie: Joanna MM


Dodaj komentarz