fbpx

Wrocław otrzymał nagrodę za najlepszy na świecie spot promujący miasto

27 listopada, podczas World Tourism Film Awards w Walencji, Wrocław zdobył wyróżnienie za najlepszy na świecie film promocyjny („Wrocław miasto przygody”) prezentujący walory miasta. Stanowi to końcowy bilans rezultatów wszystkich światowych konkursowych festiwali produkcji turystycznych i korporacyjnych z 2024 roku. Wrocław, w obrębie kategorii „Promocja Miasta”, okazał się bezkonkurencyjny.

Wrocławska Organizacja Turystyczna, współrealizująca razem z Urzędem Miejskim Wrocławia turystyczny projekt Wrocław Miasto Przygody (2023-2024), na początku roku zgłosiła miejski spot do międzynarodowego zrzeszenia festiwali filmów turystycznych (CIFFT). W 11 imprezach na całym świecie wystartowało łącznie ponad 4 000 produkcji, obejmujących wiele kategorii: produkt turystyczny, oferta turystyczna, promocja kraju, promocja regionu i promocja miasta.

World’s Best Tourism Film in City Promotion – Wrocław

Za kolejne zwycięstwa na festiwalach Wrocław gromadził punkty w klasyfikacji CIFFT. Tym sposobem osiągnął największą liczbę punktów i wygrał w dziedzinie „Promocja Miasta” (World’s Best Tourism Film in City Promotion).

Wrocław podchodzi do reklamy w sposób śmiały, poszukując innowacyjnych form przekazu. Sukces spotu, stanowiącego bazę całej dwuletniej, krajowej i międzynarodowej akcji promocyjnej, jest znaczącym wkładem w umocnienie wizerunku naszego miasta. Uzyskane nagrody to efekt pracy wszystkich zaangażowanych: zespołu Wydziału Promocji Miasta i Turystyki, Wrocławskiej Organizacji Turystycznej, Grupy MagicLine oraz partnerów, w tym Muzeum Narodowego, którego dyrektor zainspirował główną ideę narracyjną filmu. Jednocześnie stanowi to bodziec do dalszej kreatywności w doborze sposobów docierania z zaproszeniem do Wrocławia i na Dolny Śląsk, który w tym roku mocno ucierpiał z powodu powodzi.

„Nagroda w Walencji to rezultat sukcesów spotu promocyjnego miasta na międzynarodowych festiwalach w 2024 roku. Wrocław Miasto Przygody otrzymał Srebrnego Delfina w Cannes (Corporate Media & TV Awards, Francja), nagrodę w Los Angeles (US International Film and Video Festival, USA), a także w Tortosa (Terres Film Festival, Hiszpania), Zagrzebiu (Zagreb TourFilm Festival, Chorwacja), Belgradzie (SILKFEST, Serbia), Lousa (ART&TUR – International Tourism Film Festival, Portugalia), oraz w Warszawie (FilmAT Festival)” – skomentował Radosław Michalski, Dyrektor Departamentu Marki Miasta Urzędu Miejskiego Wrocławia

– Być wśród najlepszych to już wspaniale, ale być najlepszym… to przechodzi najśmielsze oczekiwania – komentuje Alfred Wagner z Wrocławskiej Organizacji Turystycznej. – Każdy festiwal to inne, niezależne jury. Wrocławski spot promocyjny został doceniony przez tak wiele gremiów i ostatecznie zwyciężył w całym rankingu, uzyskując tytuł najlepszego na świecie materiału promującego miasto. Czy można wyobrazić sobie lepszą reklamę turystyczną Wrocławia – dodaje.

Międzynarodowy Komitet Festiwali Filmów Turystycznych (CIFFT)

Powołany w 1989 roku Międzynarodowy Komitet Festiwali Filmów Turystycznych (CIFFT) łączy prestiżowe wydarzenia filmów korporacyjnych i turystycznych, tworząc najbardziej renomowaną platformę przyznawania laurów za reklamy destynacji, treści promocyjne i produkcje w social mediach — CIFFT Circuit. Komitet zachęca marki turystyczne do dążenia ku perfekcji w propagowaniu oferowanych kierunków, propozycji i usług w formie wideo, korzystając ze wsparcia takich instytucji, jak Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO), Europejska Komisja Podróży (ETC) czy Tourism and Society Think Tank (TSTT).

Organizatorami kampanii Wrocław Miasto Przygody są Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Wrocławska Organizacja Turystyczna, a realizatorem filmu Grupa MagicLine (reżyser: Michał Zieliński).

Źródło: Urząd Miejski Wrocławia

Dodaj komentarz