Fizyk kwantowy mówi wprost: Bóg stworzył świat!

Zdaniem fizyka Michio Kaku, współtwórcy tak zwanej teorii strun, świat został stworzony przez Boga — i są na to racjonalne fizyczne argumenty.

„Jest dla mnie jasne, że istniejemy w świecie rządzonym przez stworzone zasady” – napisał dr Kaku w artykule opublikowanym przez Geofilozoficzne Stowarzyszenie Studiów Antropologicznych i Kulturowych. Jak dodaje Kaku, zasady, podług których funkcjonuje świat, zostały w jego ocenie „ukształtowane przez uniwersalną inteligencję, a nie przez przypadek”.

Naukowiec pracuje na co dzień w City College w Nowym Jorku. Jego zdaniem można twierdzenie o Bożym planie wyjaśnić na przykład poprzez prymitywne półpromienne tachiony, a więc cząstki zdolne do odczepiania materii.

Dr Kaku swoje wnioski wypracował, zajmując się teorią strun.

„Żyjemy w świecie stworzonym podług zasad przez niewyobrażalną inteligencję” – zauważa uczony. Jak dodaje, „Bóg może być matematykiem”. „Jak sądzimy, umysł Boga to kosmiczna muzyka strun wybrzmiewająca przez złożoną z 11 wymiarów nadprzestrzeń” – stwierdza z kolei w jednym ze swoich filmów uczony.

Źródło: christianpost.com

9 thoughts on “Fizyk kwantowy mówi wprost: Bóg stworzył świat!

• 17 lutego 2023 at 11:30
    Permalink

Zapomniano dodac, ze chodzi o Boga Barucha Spinozy, podobnego do energii, ktora odczuwaja Buddysci, choc oficjalnie w Boga nie wierza. Roznica w postrzeganiu wynika tez z tego, ze dla roznych ludzi co innego oznacza Bog.

• 21 maja 2023 at 01:11
      Permalink

Mowa jest o inteligentnym, osobowym bycie, a nie o zawiesinie energii

• 21 maja 2023 at 10:34
    Permalink

Są tacy, którzy nigdy nie uwierzą w Boga, nawet gdyby wiedzieli, że stoją z nim oko w oko. Dla innych wystarczy obserwacja i „połączenie kropek” żeby się przekonani, że samo się to nie zrobiło. Dowodów na istnienie Bożego Planu jest wszędzie pełno dookoła.

• 21 listopada 2023 at 13:51
      Permalink

Oko w oko z Bogiem? Ktoś stał? 😀 Myślisz Jacku, że skoro czegoś nie rozumiemy to od razu jest to Bóg? A nie myslisz, że skoro nie rozumiemy to po rpostu jesteśmy jeszcze zagłupi? Przypomnę tylko, że ludzie kiedys nie rozumieli dlaczego Słońce zachodzi a potem wschodzi (zostało Bogiem), dlaczego ludzie mogli myśleć inaczej od innych lub się inaczej zachowywać (wtedy byli w sporze z Bogiem więc ich się palono) itp itd…. więc to potwierdza tylko, że ludzie jeśli czegoś nie rozumieją bo są w tym momencie na to a głupi od razu przywołują Boga 🙂

• 23 maja 2023 at 08:32
    Permalink

Jeden fizyk powie „tak”, inny fizyk powie „nie”. A pewności co do istnienia Boga jak nie było, tak nie będzie…

• 21 listopada 2023 at 13:45
    Permalink

To, że czegoś nie rozumiemy nie oznacza od razu że stworzył to Bóg 🙂 Mechanika kwantowa i to co odpierdzielają cząsteczki w próżni jest jeszcze przez nas nie do końca zrozumiałe ale żeby od razu się poddawać i zzawalać winę na jakiegos Boga? 🙂

• 24 listopada 2023 at 12:36
      Permalink

Tylko, że gdy coś zrozumiemy natychmiast rodzi to wiele, nowych i na wyższym poziomie trudności problemów. Poza tym współczesna fizyka już określiła granice poznania i tego nigdy nie przeskoczymy.

• 26 listopada 2023 at 22:04
    Permalink

Wiara to jest inny rodzaj poznania. Bez wiary nasze poznanie nie jest pełne.