Carrefour będzie sprzedawać produkty w opakowaniach zwrotnych

Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych.

Współpraca między obiema firmami została ogłoszona podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. Koncepcja Loop oparta jest na systemie depozytowym i ma na celu zmniejszenie ilości odpadów i zanieczyszczeń spowodowanych przez tworzywa sztuczne.

W praktyce wygląda to tak, że klienci jednorazowo zapłacą depozyt za opakowanie, zaś kwota ta zostanie im zwrócona, w momencie gdy zdecydują się je oddać. Tuż po wykorzystaniu produktu, opakowania będą odbierane od klientów, a następnie myte i ponownie wykorzystywane do kolejnych produktów.

Carrefour zamierza sprzedawać około dwudziestu produktów ekologicznych pod swoją marką własną, takich jak miód, olej i przyprawy, w pojemnikach wykonanych ze szkła, stali nierdzewnej lub tworzywa sztucznego, które może być poddane recyklingowi po zakończeniu użytkowania.

Czytaj więcej na: nowymarketing.pl


Dodaj komentarz