fbpx

Reklamy w Zakopanem mogą zniknąć już w przyszłym roku

Zakopane już od dawna ma problem z niekontrolowanym rozrostem bilbordów. Wszechobecne reklamy przesłaniają piękne, górskie widoki, kradnąc urok pięknie położonej miejscowości. W przyszłym roku może się to zmienić, za sprawą uchwały, której celem jest likwidacja szpecących dzikich reklam i normalizacja szyldów w tym mieście. Aktualnie trwają konsultacje społeczne dotyczące projektu. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi do stycznia 2021 roku. Jak zapowiadają autorzy nowych przepisów, ich zamiarem jest uczynienie Zakopanego miejscem wolnym od wszędobylskich, szpecących reklam, w celu ochrony jego unikatowych walorów krajobrazowych.

Reklamy zasłaniają góry

„Ta uchwała dotyczy sposobu reklamowania na terenie Zakopanego, dopuszczonych form ogrodzeń i małej architektury. Naszym celem jest głównie likwidacja wielkoformatowych reklam, szczególnie przy Zakopiance, przy wjeździe do miasta, gdzie istnieje kumulacja wielkich billboardów. Jeżeli chodzi o szyldy reklamujące biznesy na terenie miasta, na przykład przy obiektach turystycznych lub usługach – pozostaną, ale przy określonych gabarytach” – powiedziała w rozmowie z PAP Marta Gretkowska, kierowniczka Biura Planowania Przestrzennego Zakopanego.

„Przechadzając się jego uliczkami, coraz częściej widzę, że najbardziej urokliwe i magiczne miejsca stopniowo znikają, zastępowane przez bezmyślny kicz i brutalną tandetę polskiej szkoły kapitalizmu. Że reklamy przesłaniają góry” – napisał już pół dekady temu jeden z użytkowników portalu wykop.pl.

Mamy nadzieję, że krajobraz widoczny z miasta w końcu się zmieni. Znikną kolorowe, szpecące reklamy, odsłaniając piękne, górskie widoki, dla których właśnie turyści odwiedzają tę miejscowość.

Dodaj komentarz