Producent popularnego piwa znalazł rozwiązanie problemu plastikowych folii w sześciopakach
Duża firma piwowarska z siedzibą w Meksyku, produkująca między innymi piwo marki Corona, sprzedawane w 150 krajach na całym świecie, przedstawiła w 2018 roku biodegradowalne opakowania na sześciopak. Choć spotkało się z pozytywną reakcją mediów, nie wpłynęło w żaden sposób na producentów innych piw. Tym razem Corona poszła o krok dalej i zleciła stworzenie jeszcze lepszej i tańszej metody pakowania puszek.
Nowy pomysł o nazwie “Fit Pack” polega na połączeniu odpowiednio zaprojektowanych puszek w pionie. Projekt przedstawiła agencja Leo Burnett Mexico. Spodobał się on na tyle, że rozwiązanie otrzymało nominację w kategorii Innowacje podczas tegorocznych nagród Cannes Lions 2019. Jak podaje szef Leo Burnett Mexico, Federico Russi, projekt jest obecnie w fazie testów.
Plastikowe obręcze i folie, używane zazwyczaj w sześciopakach, podobnie jak inne opakowania przyczyniają się do zanieczyszczania mórz i oceanów.
Chcemy, aby to rozwiązanie było dostępne dla wszystkich, a cały rynek miał dostęp do naszych planów – mówi w filmiku dyrektor marki Corona w AB-InBev, Clarissa Pantoja.
Oznacza to że marka nie opatentuje tego rozwiązania, tylko udostępni je innym producentom.
Trzymamy kciuki, aby to rozwiązanie zaczęło być stosowane na globalną skalę.