fbpx

Nowy sposób na znalezienie miłości — za pomocą… ananasa

W Hiszpanii zapanowała nowa moda na poszukiwanie partnerów w supermarketach, której głównym symbolem stał się… ananas. W określonych godzinach single przychodzą do wybranych sklepów, umieszczając owoc w swoim koszyku zakupowym. Trend zyskał ogromną popularność, zwłaszcza w sieci Mercadona, i doprowadził do tak dużego chaosu, że w niektórych przypadkach trzeba było wzywać policję.

Obecnie wielu samotnych Hiszpanów odwiedza sklepy Mercadony między godziną 19:00 a 20:00, wierząc, że w tym czasie mogą znaleźć miłość. Kluczowym elementem jest umieszczenie ananasa do góry nogami w wózku. Jak podaje BBC, pomysł ten wypromowała komiczka Viva Lin, która w filmie na TikToku wskazała najlepszy czas na flirt w sklepie.

Sama sieć Mercadona zauważyła ten trend i udostępniła na swoim TikToku ananasa z napisem zachęcającym do randkowania, jednak podkreśliła, że zjawisko to powstało spontanicznie, niezwiązane z ich inicjatywą.

Zasady flirtu z ananasem są proste: umieścić owoc w koszyku, udać się do działu z winami i czekać na reakcję osób zainteresowanych. Popularność tego zjawiska zwiększyła także piosenka krążąca po sieci, która w zabawny sposób opisuje emocje związane z tym nietypowym sposobem poszukiwania miłości.

Rosnąca popularność trendu spowodowała również niecodzienne incydenty. W Madrycie pojawiły się grupy młodych ludzi, którzy krążyli po sklepach bez zamiaru kupowania czegokolwiek, a jeden mężczyzna przebrał się za ananasa podczas swojego wieczoru kawalerskiego. W Bilbao policja musiała interweniować, by opanować zamieszanie, choć do poważnych incydentów nie doszło.

@ludovica.tomasoni MAI MOLLARE comunque appena arrivano le 19 tolgono l’ananas apposta per non creare caos maledetti #valencia #mercadona #ananas ♬ suono originale – Ludovica Tomasoni

Pracownicy Mercadony również zmagają się z efektami trendu, ponieważ klienci zostawiają towary w przypadkowych miejscach sklepu. W jednym z filmików można zobaczyć pracownika, który usuwa ananasy z półek tuż przed rozpoczęciem „godzin randkowych”.

Viva Lin, która zapoczątkowała cały trend, przyznała w wywiadzie dla „S Moda”, że była zaskoczona tak dużym zainteresowaniem. Chociaż w jej filmie chodziło głównie o humor, wierzy, że niektórzy faktycznie znajdą w Mercadonie partnerów. Dodała również, że jej inspiracją było nagranie z 2017 roku, w którym Włoszka wyjaśniała, że jej matka doradziła jej chodzenie do Mercadony między 19:00 a 20:00, bo wtedy single robią zakupy.

Podobne inicjatywy pojawiły się już wcześniej, jak chociażby w Niemczech, gdzie sieć Edeka wprowadziła spotkania dla singli w piątki wieczorem, umożliwiając im rozpoznawanie się po papierowych sercach przypinanych do ubrań. Na nowy trend w Mercadonie odpowiedziały także supermarkety HiperDino z Wysp Kanaryjskich, które zachęcają klientów do używania bananów zamiast ananasów podczas poszukiwania miłości w ich sklepach.

Dodaj komentarz