fbpx

Wykonywała jedno ćwiczenie przez 14 dni. Efekty były zdumiewające!

Dziennikarka magazynu „Runners World postanowiła podjąć 14-dniowe wyzwanie – codziennie przez minutę wykonywała ćwiczenie, które wciąż jest jednym z najbardziej kłopotliwych w świecie fitnessu. Jakie efekty uzyskała po dwóch tygodniach robienia deski? Sprawdź poniżej.

 

Ashley Mateo to dziennikarka słynnego magazynu dla biegaczy „Runners World”. Choć fitness i jogging nie są jej obce, to jednak wykonywanie każdego dnia „deski” było prawdziwym i trudnym do zrealizowania wyzwaniem. Przypomnijmy, że popularne ćwiczenie o nazwie „plank” uruchamia mięśnie całego ciała, a najmocniej mięśnie głębokie brzucha, mięśnie kręgosłupa, ramion i nóg.

Przed rozpoczęciem wyzwania Ashley zastanawiała się, czy zawsze będzie miała odpowiednie warunki, aby codziennie wykonać ćwiczenie. Do planku jednak potrzebujesz jedynie trochę przestrzeni; pozycję bez problemu wykonasz w domu, na wakacjach, na zewnątrz. Wyzwanie polega na przytrzymaniu deski przez jedynie 60 sekund – także wymówka o braku czasu również odpada.

Dziennikarka wyznała, że podjęcie wyzwania było trudne, bo nigdy nie należała do miłośniczek „deski” –  zwykle poddawała się już po kilku sekundach, gdy zaczynały boleć lub drżeć mięśnie. Wyzwanie potraktowała jednak poważnie i każdego dnia pojawiała się na macie, włączała stoper i odliczała sekundy do końca.

Różne warianty deski angażują wiele mięśni – nie oznacza to jednak, że klasyczna statyczna pozycja działa tylko na wybrany mięsień. Przy planku pracuje całe ciało. Po przyjęciu na 60 sekund prawidłowej postawy już w połowie ćwiczenia powinniśmy czuć angażujące się mięśnie do pracy.

Wiele osób, a w tym dziennikarka „Runners World” podkreśla, że wyzwanie planku wzmacnia również siłę psychiczną. Trening pokazuje, do czego zdolne jest nasze ciało oraz zawzięcie i utrzymanie postanowień. Wytrzymanie 60 sekund, gdy, zwłaszcza u początkujących, zaczynają piec mięśnie nie jest rzeczą łatwą – wymaga prawdziwej determinacji.

Tak czy owak udało się. Każdego dnia deska była coraz łatwiejsza do wykonania – ciało się wzmocniło a mięśnie mogły wytrzymać dłużej w bezruchu. W końcu czternastego dnia Ashley była w stanie wykonać deskę przez 70 sekund! To niezwykłe zważywszy na to, że kiedyś rezygnowała po pierwszych sekundach. Ponadto kobieta zaobserwowała, że jej ciało jest silniejsze, mniej podatne na kontuzje,mięśnie widocznie zarysowane, a także polepszyła się jej postawa ciała. Regularnie wykonywana deska przynosi także ulgę plecom oraz zwiększa wydajność fizyczną organizmu. A ty? Odważysz się na 14-dniowe wyzwanie?

 

 

Opracowanie: Kamila Gulbicka
Źródło: myfitness.gazeta.pl

Foto ilustracyjne

2 thoughts on “Wykonywała jedno ćwiczenie przez 14 dni. Efekty były zdumiewające!

  • 19 grudnia 2020 at 16:08
    Permalink

    ja od dawna robię „deskę” i to rozszerzoną

    Reply

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: