Carrefour wprowadza ladę z alternatywą dla mięsa
Nowe posunięcie firmy Carrefour świadczy o wzroście zainteresowania zamiennikami mięsa. Sieć hipermarketów testuje na rynku francuskim stoiska z alternatywą dla produktów mięsnych. Pierwsze lady z wegetariańskimi i wegańskimi odpowiednikami produktów mięsnych zostały wypełnione propozycjami od popularnej marki The Vegetarian Butcher.
Produkty z wege lady Carreofura będą sprzedawane na takiej samej zasadzie, co tradycyjne produkty mięsne — na wagę. Stąd roślinne mielone, kotlety, czy wędliny będą dostępne bez konieczności kupowania ich w plastikowych tackach.
Oferta w ramach pilotażowego programu jest na razie mocno okrojona. Klienci znajdą w niej roślinną alternatywę mięsa mielonego, nuggetsów jak z kurczaka czy wege burgerów. Jeśli pomysł będzie cieszył się popularnością, asortyment lady zostanie poszerzony o kolejne produkty.
Prekursorem wegańskich „niemięsnych” lad była brytyjska sieć Sainsbury’s, która jako pierwsza testowała pojęcie wegańskich „mięsnych” sklepów. Patrząc na wzrost popularności diet roślinnych w Polsce, bardzo możliwe, że ten trend niebawem trafi i do nas. Według danych z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia w ciągu ostatnich trzech lat wzrost wolumenu sprzedaży roślinnych zamienników mięsa i wędlin sięgnął 480 proc. Przy jednoczesnym spadku sprzedaży świeżego mięsa jest to bardzo obiecujący trend.
Pingback:Carrefour wprowadza ladę z alternatywą dla mięsa – Wiadomości ze świata