fbpx

Polacy wsadzili silnik w koło. Ta technologia pozwala zrobić hybrydę z każdego auta

W „Wywiadzie Gospodarczym” który ukazał się w telewizji wPolsce.pl Maksymilian Wysocki rozmawiał ze specjalistą z Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL, mgr. inż. Piotrem Dukalskim, o przełomowej, polskiej innowacji w zakresie elektromobilności

Wydaje się, że może to być przełomowa technologia. Jak się okazuje , mamy w Polsce instytucje takie, jak Komel, o których wciąż zbyt mało osób zajmujących się elektromobilnością słyszało, ale i bylibyśmy w stanie stworzyć kompleksową propozycję polskiego samochodu elektrycznego choćby w jednej takiej firmie, gotowej już do produkowania krótkich serii elektrycznych pojazdów, mającej gotowe i innowacyjne rozwiązania oraz patenty inżynieryjne.

Mało tego, mając takie silniki moglibyśmy walczyć ze smogiem powstałym ze spalin samochodów już teraz, tworząc hybrydę spalinowo-elektryczną niemal z każdego istniejącego na rynku samochodu benzynowego, czy diesela. Szokujące, że odkrywamy takie rozwiązania w Polsce, których Polacy szukają tylko za granicą w zagranicznych koncernach motoryzacyjnych.

KOMEL jest instytutem przemysłowym funkcjonującym od 70 lat w środowisku naukowym i przemysłowym. Kiedyś zdecydowana większość silników funkcjonujących w kraju była właśnie produkcji KOMELu. Obecnie zajmujemy się pracami naukowymi w dziedzinie napędów i maszyn elektrycznych jako instytut tzn. jesteśmy rozliczani z działalności naukowej, jesteśmy instytutem kategorii A natomiast stanowimy nasza działalność jest ukierunkowana na wsparcie przemysłu, głównie krajowego.

Jesteśmy producentem silników, produkujemy je seryjnie dla wielu gałęzi przemysłu od silników ogólnego zastosowania przez elektromobilność, przemysł górniczy, wojskowy, chemiczny oraz oczywiście generatory dla elektrowni wiatrowych, hydrogeneratory.

Źródłó: wPolsce.pl

6 thoughts on “Polacy wsadzili silnik w koło. Ta technologia pozwala zrobić hybrydę z każdego auta

  • 29 listopada 2018 at 20:08
    Permalink

    Normalne rozwiązanie stosowane powszechnie od lat np. w rowerach elektrycznych.

    Reply
  • 30 października 2022 at 10:33
    Permalink

    Kolejny dziejowy pomysł, który trafi do światowych koncernów lub do kosza.

    Reply
  • 9 czerwca 2023 at 20:26
    Permalink

    Rozwiązanie stare jak świat, problem z tym silnikiem jest taki że zwiększa on masę nieresorowaną przyczyniając się do zwiększenia drgań. Opanowanie takiego pojazdu graniczy z cudem.

    Reply
  • 17 grudnia 2023 at 19:12
    Permalink

    Lohner-Porsche „Chaise” (1900) miał silniki w przednich kołach.

    Reply
  • 19 grudnia 2023 at 09:08
    Permalink

    Odkręcili z roweru?

    Reply

Dodaj komentarz