Wibrogimnastyka Mikulina może wydłużyć życie o wiele lat

Wibrogimanstyka została stworzona w latach 40. XX wieku przez rosyjskiego konstruktora silników lotniczych – Aleksandra Mikulina. Lekarze zdiagnozowali u naukowca niewydolność serca oraz układu krążenia. Choroba wzbudziła w naukowcu zainteresowanie, dlatego rozpoczął pracę nad kreowaniem nowej formy aktywności fizycznej. Niemożność wdrożenia intensywnej gimnastyki przyczyniła się do opracowania ćwiczenia, które nie obciąża serca, ale dotlenia, oczyszcza oraz usuwa złogi zalegające w układzie krwionośnym.

Badania dowodzą, że wibrogimnastyka może uwolnić mięśnie kończyn dolnych od nadwyżki kwasu mlekowego, a co niebagatelne – pomaga w utrzymaniu prawidłowego krążenia. Twórca był przekonany o skuteczności metody, gdyż regularnie ćwicząc, przeżył 90 lat. Mikulin wierzył w to, że osoby cierpiące na niewydolność układu krwionośnego, mogą poprawić swoją witalność. Uderzanie piętami intensyfikuje przepływ krwi w naczyniach, redukuje nadmiar toksyn i skrzepów krwi oraz zmniejsza obrzęki nóg spowodowane zaleganiem płynów w tkankach.

Wibrogimnastyka opisana została w książce pt. „Akademia długowieczności”. Mikulin oparł swoje rozważania o wiedzę z zakresu fizyki, skupił się na: działaniu siły grawitacji, sprężystości i odrzucie. W wyniku swych dociekań opracował nieskomplikowane ćwiczenie, które może wykonać niemalże każdy (nawet ten, któremu niewskazany jest szybki marsz czy bieg).

Jak poprawnie wykonać ćwiczenie?

Jeżeli staniesz na palcach tak, żeby pięty znajdowały się raptem centymetr od podłoża i opadały na podłogę, poczujesz uderzenie, delikatne drgania. Dokładnie to samo dzieje się w czasie chodzenia, biegania, ponieważ płynąca w żyłach krew otrzymuje bodziec, aby ruszyć ku górze. Istotnym jest, że wibracje ciała muszą być wykonywane spokojnie, etapowo. Po trzydziestu powtórzeniach Mikulin zaleca przerwę około 5-10 sekund.

Gimnastyka nie stanie się efektywniejsza, jeżeli będziesz unosić pięty powyżej centymetra nad podłożem. Wykonując ćwiczenie niezgodnie ze wskazaniami przyczynisz się do niepotrzebnego zmęczenia stóp, ponieważ każda seria wymaga jedynie sześćdziesięciu uderzeń pięt o podłogę.

Ćwiczenie należy przeprowadzać zdecydowanie, ale nie tak żeby powodować ból. Wstrząsy powinny przypominać te, które odczuwasz podczas biegania. Wibrogimastyka nie jest zagrożeniem dla kręgosłupa. Pomysłodawca ćwiczenia radzi, żeby w ciągu dnia trening powtórzyć od 3 do 5 razy, przez minutę.

Praktykowanie metody Mikulina poleca się szczególnie tym, którzy na co dzień wykonują pracę siedzącą albo stojącą. Ćwiczenia są pomocą w prewencji i leczeniu chorób narządów wewnętrznych czy zakrzepicy żył głębokich.

 

Źródło: odkrywamyzakryte.com 

Opracowanie: Ilona Dziadek

 


Dodaj komentarz