fbpx

Kolejne polskie miasto rezygnuje z reklam. Efekt zachwyca!

W Wiśle weszła w życie podjęta dwa lata temu uchwała, nakazująca ściągnięcie a reklam i billboardów. Burmistrz tej popularnej górskiej miejscowości rekreacyjnej przypomina, że termin usunięcia większości z nich upłynął 12 czerwca.

„Czyści nam się przestrzeń publiczna z reklam. 12 czerwca jest datą graniczną. (…) Procentowo nie ma już ponad 70 proc. reklam i billboardów. Są jeszcze te, w przypadku których wydawane było np. pozwolenie na budowę. Ich właściciele mają więcej czasu na usunięcie” – powiedział w rozmowie z PAP burmistrz.

Realizację uchwały wspiera Wiślańska Organizacja Turystyczna, która zorganizowała w mediach społecznościowych akcję „Wisła się odsłania” i porównuje, jak kurort wyglądał wcześniej i obecnie. „Jesteśmy chyba jedną z pierwszych miejscowości turystycznych w górach, które podjęły taką uchwałę i w której efekty są widoczne” – zaznaczył Tomasz Bujok.



Niedostosowanie się do lokalnego prawa może skutkować wszczęciem postępowania administracyjnego i nałożeniem kar finansowych. „Żywię nadzieję, że takich sytuacji będzie niewiele” – dodał burmistrz.

Uchwałę w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania w Wiśle obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, ich gabarytów i standardów jakościowych, samorząd przyjął jesienią 2020 r. To swoista instrukcja obsługi, wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście. Zabrania m.in. umieszczania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych niebędących szyldami, z wyjątkiem tablic kierunkowych dla ruchu pieszego i kołowego. W wyjątkowych przypadkach można umieścić reklamę okolicznościową, transmisyjną lub sponsorską.

Uchwała wprowadziła trzy terminy usunięcia reklam: 12 czerwca 2022 r. – tablice i urządzenia reklamowe; 12 grudnia 2024 r. – tablice i urządzenia sytuowane na podstawie pozwolenia na budowę; 12 grudnia 2025 r. – tablice kierunkowe dla ruchu pieszego i kołowego. „Niektórzy przedsiębiorcy już mówią, że zlikwidują je wcześniej” – powiedział burmistrz.

Bujok podkreślił, że Wisła oczyszcza przestrzeń w szybkim tempie. „Mało która gmina pozwoliła sobie na taki krok, by w półtora roku uporządkować przestrzeń. Widzę, że nasi przedsiębiorcy podeszli do tego z dużym zrozumieniem. Jestem im wdzięczny” – powiedział.

Źródło: facebook.com/wotWisla

One thought on “Kolejne polskie miasto rezygnuje z reklam. Efekt zachwyca!

Dodaj komentarz