fbpx

Pozycjonowanie stron cennik. Ile kosztuje zwiększanie widoczności w Google?

Widoczność w sieci to w dzisiejszych czasach podstawa. Firmy, które chcą dotrzeć do klientów, zwiększyć rozpoznawalność i zyski, muszą zadbać o wysokie miejsce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, czyli o pozycjonowanie strony www. Niestety związane jest to z pewnymi kosztami. Jak wygląda cennik pozycjonowania stron internetowych?

Ile kosztuje pozycjonowanie stron www? 

Cennik pozycjonowania bardzo często ustalany jest indywidualnie. Przy wyliczaniu miesięcznych kosztów pod uwagę brane są różne czynniki, między innymi rodzaj branży, historia domeny, aktualna kondycja strony, a także preferencje właściciela witryny czy zakres prac specjalistów.

Większość firm na zwiększanie widoczności strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania przeznacza od około 800 zł do 1500 zł. Większe firmy decydują się najczęściej na abonament w wysokości 2000-2500 zł. Prężnie działające biznesy na ów cel przeznaczają nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie. 

Co wpływa na cenę pozycjonowania? 

Wróćmy do czynników, jakie brane są pod uwagę, przy sporządzaniu wyceny pozycjonowania, będą to: 

Aktualna kondycja strony 

Wpływ na cenę pozycjonowania będzie miała aktualna kondycja witryny. Jeśli na stronie do tej pory nie były prowadzone żadne działania z zakresu pozycjonowania i UX lub co gorsza, prowadzone były w nieprawidłowy sposób, będziemy musieli zacząć od zera. Konieczne mogą okazać się zmiany w strukturze strony, przygotowanie na start większej ilości treści, pozyskanie większej liczby linków, kompleksowa optymalizacja techniczna. Jak nietrudno się domyślić, większa liczba  prac wygeneruje większe koszty.  

Konkurencyjność branży 

Im większa konkurencja w branży, tym większe koszty generować będzie pozycjonowanie. Jeśli konkurencyjne firmy inwestują w pozycjonowanie i od dłuższego czasu prowadzą działania z zakresu e-marketingu, ich wyprzedzenie będzie trudne i wygeneruje wysokie koszty. W niektórych przypadkach może okazać się niemożliwe.

Wśród najbardziej konkurencyjnych branż możemy wymienić odzieżową, finansową, meblową, budowlaną. 

Historia domeny 

Historia domeny stanowi ważny czynnik rankingowy. Jeśli strona ma na koncie incydenty w postaci kar od Google, budowa autorytetu i uzyskanie straconych pozycji mogą być czasochłonne i generować koszty. Właśnie dlatego pozycjonowanie strony warto powierzyć w ręce agencji e-marketingowej, która korzysta wyłącznie z dozwolonych, uczciwych metod pozycjonowania. 

Zakres działań 

O innych kosztach pozycjonowania będziemy mówić w przypadku działań lokalnych, na przykład obejmujących konkretne miasto, o innych przy działaniach ogólnopolskich. Wyższe koszty wygeneruje pozycjonowanie na rynkach zagranicznych. 

Co obejmuje cena pozycjonowania? 

Jakie działania powinna obejmować cena pozycjonowania? Przede wszystkim będą to: 

  • szczegółowy audyt SEO i analiza konkurencji,
  • copywriting: przygotowanie opisów i artykułów zoptymalizowanych pod kątem słów kluczowych,
  • budowa profilu linków zewnętrznych, 
  • marketing szeptany, 
  • optymalizacja techniczna, czyli optymalizacja kodu, optymalizacja prędkości ładowania, przyjazne adresy URL, atrybuty ALT, meta dane, linkowanie wewnętrzne. 

Warto wszystko dokładnie przeanalizować oraz sprawdzić, jakie usługi obejmuje cena. Może zdarzyć się tak, że miesięczny abonament będzie bardzo atrakcyjny cenowo, jednak za wiele działań będziemy musieli zapłacić dodatkowo. 

Czy pozycjonowanie może być tanie? 

Część osób zastanawia się, czy samodzielne pozycjonowanie strony www pozwoli na uniknięcie kosztów. Niestety nie. Wbrew temu, co myśli wiele osób, cennik pozycjonowania to nie tylko wynagrodzenie dla agencji. Pozycjonowanie generuje dodatkowe koszty, są to: 

  • Koszt publikacji treści na portalach zewnętrznych. Cena takiej publikacji może wynosić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. W przypadku niektórych portali publikacja związana jest z wydatkiem rzędu kilku tysięcy złotych. 
  • W pozycjonowaniu wykorzystywane są specjalistyczne narzędzia, w większości płatne. Są to narzędzia umożliwiające weryfikację słów kluczowych, analizę profilu linków, działań konkurencji, ruchu na stronie. 
  • Przy bardzo niszowych branżach dodatkowe koszty może generować przygotowanie specjalistycznych treści. 

Cennik pozycjonowania 

Podsumowując, cena pozycjonowania uzależniona jest od kilku czynników, właśnie dlatego najczęściej sporządzana jest indywidualna wycena. Najczęstsze, miesięcznie abonamenty to około 800-2000 zł.

Pamiętajmy, że wyższy budżet da specjalistom większe możliwości, a to poskutkuje lepszymi efektami. 

1stplace.pl ‒ pozycjonowanie, które przynosi rezultaty 

Szukasz agencji e-marketingowej, która przygotuje wycenę pozycjonowania Twojej strony, omówi strategię działań i zadba o to, by Twój biznes zyskał jak najlepszą widoczność? 1stplace.pl to wybór numer jeden.

Dodaj komentarz