Pozytywne wiadomości zbliżają ludzi do siebie
Odbieranie pozytywnych komunikatów sprzyja zwiększonej akceptacji ze strony innych, poczuciu wspólnoty oraz motywacji w przyczynianiu się do zmian społecznych.
Badanie naukowe „Publishing the Positive” (link pod artykułem) pokazuje, że w czasach podziałów politycznych, pozytywne informacje mają potencjał do jednoczenia, inspirowania i wzmacniania pozycji ludzi w społeczeństwie.
Jodie Jackson, która prowadziła badania na University of East London, powiedziała – Uczestnicy wykazali, że nadmiar negatywnych informacji prowadził ich do przykuwania większej uwagi na negatywne cechy w innych ludziach oraz do poczucia odizolowania w społeczeństwie. Natomiast odwrotnego doznania uczestnicy doświadczali wtedy, kiedy otrzymywali pozytywne informacje, które tworzyły poczucie podziwu dla innych osób oraz ich „przywróconej wiary w ludzkość.
Na poziomie indywidualnym, wiadomości które skupiały się na rozwiązaniach i pozytywach wykazały, że poprawiają samopoczucie. Mogą też stymulować do podniesienia własnej wartości – podnoszą wiarę danej osoby w jej zdolność do wprowadzania zmian.
Kolejnym odkryciem było to, że dobre wiadomości prowadzą do wzrostu nadziei i optymizmu. To z kolei prowadzi odbiorców do częstszego zwracania uwagi na pozytywność we wszystkim co ich otacza oraz stawania się bardziej nastawionym na rozwiązania i dialog. Co w ostatecznym rozrachunku tworzy „pozytywne sprzężenie zwrotne”.
Źródło: positive.news
Link do badania: constructivejournalism.org
Tłumaczenie: Krzesimir