fbpx

Reklamy wychwalające cellulit, blizny i rozstępy? Tak! I to kostiumów kąpielowych!

Jeśli chodzi o modę, kobiety wciąż słyszą wiele zaleceń… (jeśli masz figurę gruszki – nie noś tego, przykryj to, noś to zamiast tego itp.).

Często dla kobiet to kwestia akceptacji swojego ciała, innym razem martwią się, co ludzie wokół nich pomyślą o bliźnie po cesarskim cięciu, rozstępach czy boczkach. Niezależnie od przyczyny, wynik jest taki sam. Kobiety noszą ubrania, które tak naprawdę nie są „ich”, tylko po to, żeby się nie wyróżniać, wpasować lub nawet zniknąć w tłumie.

Koniec z tym! Chromat, nowojorska marka sportowa, wprowadziła na rynek listę „Reguł basenowych” na rzecz kampanii promującej kostiumy kąpielowe (z których żadna reguła nie porównuje ciała do owoców).

W kampanię „Reguły basenowe” zaangażowano nietypowe modelki, w tym blogerkę kosmetyczną po amputacji nogi, Mamę Cax, 28 lat, queer-aktywistkę Erickę Hart, 32 lata, adwokatkę i modelkę transpłciową Geenę Rocero, 34 i modelki w rozmiarze plus – Emme, 55 i Denise Bidot, 32.

„Publiczne prezentowanie się w stroju kąpielowym może powodować odczucie bezbronności, dlatego ważne było, abyśmy ustalili własne zasady, w których każdy czuje się wspierany, widziany i umacniany” – powiedziała TODAY Style Becca McCharen-Tran, CEO Chromat.

„Reguły basenowe” wzywają nas wszystkich do polubienia swojego cellulitu, blizn i pozbawienia wstydu z powodu rozstępów… a nawet włosów na ciele!

„Naszym celem było stworzenie kampanii, która będzie prezentować stroje kąpielowe, pozostając jednocześnie wiernym progresywnemu duchowi, który jest sercem marki. Nowe kolekcje strojów do pływania są nie tylko piękne, starają się wzmocnić pozycję kobiet o różnych kształtach i rozmiarach.” – powiedziała TODAY Style Jennifer DaSilva, prezes berlińskiej agencji Cameron, agencji kreatywnej odpowiedzialnej za kampanię.

Ta wyjątkowa marka wielokrotnie pokazała nam, że każdy może być pewny siebie w stroju kąpielowym.

A jak brzmią „Reguły basenowe”?

  • Brak tolerancji dla nietolerancji.
  • Zakaz reguł dotyczących ciała.
  • Blizny i rozstępy są mile widziane.
  • Akceptacja wszystkich możliwości.
  • Zabronione zawstydzanie z powodu jedzenia.
  • Włosy na ciele doceniane.
  • Miłość do cellulitu.
  • Brak ograniczeń wiekowych.
  • Szacunek dla preferowanych zaimków.

Nie jest tajemnicą, że w swojej długiej i znaczącej historii przemysł mody często reprezentował jeden standard piękna. Ten jeden standard piękna naprawdę uderzył w naszą samoocenę i to, jak postrzegamy siebie w świecie!

Na szczęście w ostatnich latach ten przemysł zmienia się. Dzięki markom modowym, takim jak Chromat, które tworzą modele strojów kąpielowych sprawiające, że ludzie z różnych środowisk czują się pewnie, można śmiało powiedzieć, że branża w końcu zaczęła doceniać różnorodność.

 

 

Źródło: theheartysoul.com

Foto: Facebook/@anastasiagphoto

Tłumaczenie: Kasia Kurzawa

Dodaj komentarz