Brytyjskie fast foody rezygnują z plastikowych zabawek dodawanych do posiłków
Pojawił się nowy pozytywny trend, w myśl którego coraz więcej restauracji stara się ograniczy ilość produkowanych odpadów z tworzyw sztucznych. Sztućce, talerze, kubeczki czy słomki zastępowane są przez ich ekologiczne, biodegradowalne odpowiedniki.
Dwie główne marki fast foodów działające w Wielkiej Brytanii – Burger King oraz McDonald’s – zwróciły również uwagę na plastikowe zabawki, które są nieodłącznym elementem zestawów dla dzieci. W tym tygodniu brytyjski Burger King przestał dodawać plastikowe zabawki do posiłków dla dzieci. W odpowiedzi na krok konkurenta, McDonald’s również oświadczył, że da klientom możliwość wyboru – Od przyszłego miesiąca zabawki z Happy Meal będzie można wymienić na owoc, a w przyszłym roku na książkę.
Firma Burger King szacuje, że dzięki temu ograniczeniu, oraz nowej, zrównoważonej polityce w produkcji odpadów, uda się zaoszczędzić około 350 ton plastiku rocznie. Dzieci zamiast zabawek otrzymają naklejkę lub papierową koronę.
Trwają również prace nad stworzeniem alternatywnego, trwałego rozwiązania, które urozmaici posiłki dla dzieci. Wprowadzenie nowości jest planowane na początku 2020 roku – komentuje rzecznik brytyjskiego Burger Kinga.
Burger King zrobił więc pierwszy krok w kierunku zmian, które mają zapoczątkować szersze zaangażowanie w kierunku ograniczenia produkcji tworzyw sztucznych w swoich lokalach.
Jeśli chodzi o inne rynki, możemy powiedzieć, że obecnie trwają również prace nad tym, jak możemy całkowicie odejść od niebiodegradowalnych zabawek plastikowych we wszystkich naszych restauracjach – dodaje rzecznik.
McDonald’s sprzedaje rocznie koło 1,2 miliarda zestawów Happy Meal, co czyni go liderem pod względem oferty dziecięcej. Łatwo oszacować, jaki wpływ może wywrzeć zmiana polityki ograniczająca u życie plastiku.
Mamy aktywną, globalną grupę ekspertów badającą produkcję bardziej zrównoważonych zabawek dla Happy Meal, a nasze rynki testują różne modele i opcje zabawek dołączanych do zestawów – komentuje rzecznik McDonald’s USA.
Korzyścią z naszej globalnej działalności jest możliwość wykorzystania naszej skali do wprowadzania innowacji oraz do testowania i dzielenia się wiedzą w celu poprawy jakości obsługi klientów i upewnienia się, że zmiany są przez nich akceptowane – dodaje rzecznik.
McDonald’s wprowadził również jakiś czas temu nowa strategię „Scale for Good” w zakresie opakowań i recyklingu odpadów, a za cel postawił sobie wyeliminowanie opakowań z tworzyw sztucznych we wszystkich swoich restauracjach do 2015 roku.
Źródło: fpiec.pl