Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?
W ostatnich latach zakupy online stały się codziennością. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2020” aż 73% badanych zadeklarowało, że dokonuje zakupów w internecie. Biorąc pod uwagę tę statystykę, nie może dziwić fakt, że coraz większa liczba przedsiębiorców stara się zaistnieć ze swoim biznesem w sieci. Wielu z nich zderza się jednak z brutalną rzeczywistością. Często nie wystarczy samo wykupienie domeny, postawienie sklepowej witryny i dodanie podstron produktowych. Jeżeli chcesz pokonać konkurencję, musisz zadbać o pozycjonowanie sklepu online. Na czym to polega? Właśnie o tym mówimy w poniższym artykule.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – co to?
Nie ma chyba osoby, która regularnie nie korzystałaby z Google. To właśnie w tej wyszukiwarce internetowej szukamy odpowiedzi na dręczące nas pytania, poradniki, opinie o produktach, artykuły, wreszcie – sklepy, w których znajdują się interesujące nas produkty. Witryny internetowe, które najlepiej odpowiadają na wpisywane przez nas w okno wyszukiwarki zapytania, wyświetlają się najwyżej. Najczęściej to właśnie te strony wzbudzają w nas największe zaufanie.
Pozycjonowanie sklepów internetowych polega na podejmowaniu konkretnych działań, których celem jest sprawienie, by firmowa witryna znalazła się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. Znalezienie się w Top 10 wyników wyszukiwania to znacznie większa szansa na częstsze odwiedziny na stronie sklepu, dużą rozpoznawalność marki oraz – co oczywiste – zwiększoną konwersję, czyli na przykład złożenie zamówienia lub zapisanie się do newslettera.
Pozycjonowanie sklepu internetowego obejmuje ogół działań, które mają wywindować stronę na pierwsze miejsca w wyszukiwarce Google. Najważniejszym elementem pozycjonowania jest optymalizacja witryny sklepu do standardów wyszukiwarki. Trzeba jednak pamiętać o tym, że pozycjonowanie obejmuje także działania poza witryną – między innymi link-building, kampanie reklamowe Google Ads oraz aktywność w mediach społecznościowych ( np. Facebook, Instagram).
SEO sklepu www – najważniejsze elementy
Nie ulega jednak wątpliwości, że największe znaczenie dla pozycjonowania ma SEO sklepu www. Bez odpowiednio zoptymalizowanej strony internetowej, wszystkie inne działania wydają się z góry skazane na porażkę. Wśród najważniejszych elementów SEO sklepu www możemy wymienić:
- odpowiednie słowa kluczowe – frazy, za pomocą których internauci wyszukują produkty i informacje. Odpowiednio dobrane frazy sprawią, że strona internetowa Twojego sklepu będzie się wyświetlała wyżej w Google na zapytania użytkowników;
- właściwe nasycenie treści słowami kluczowymi – jeżeli frazy zostały wybrane, należy nimi nasycić znajdujące się w obrębie domeny treści. Nasycenie powinno być logiczne i naturalne. Zarówno niewystarczająca liczba fraz w treściach, jak i przesycenie nimi contentu (innymi słowy – spam) mogą uniemożliwić wysokie pozycjonowanie sklepu internetowego;
- optymalizacja strony pod względem technicznym – witryna powinna spełniać określone techniczne wymagania. Należy zadbać między innymi o brak błędów i zduplikowanych podstron, logiczną, intuicyjną mapę strony, krótki czas ładowania się strony oraz jej responsywność na urządzeniach mobilnych;
- rozbudowanie firmowej strony – witryna sklepu nie może ograniczać się do strony głównej i podstron produktowych. Trzeba zadbać o podstrony z kategoriami i podkategoriami, zakładki o firmie, z regulaminem i kontaktem, a także o firmowy blog;
- wysokiej jakości treści – wszystkie treści znajdujące się na stronie powinny być niepowtarzalne i zgodne z zasadami języka polskiego. Treści muszą być odpowiednio sformatowane i odpowiadać na pytania internautów;
- linki wewnętrzne – link-building obejmuje nie tylko linki zewnętrzne, znajdujące się poza stroną, ale również linki wewnętrzne, które tworzy się w obrębie domeny. One także są istotną częścią SEO dla sklepów www.
Agencja SEO – najlepszy sposób na skuteczne pozycjonowanie
Wymienione wyżej aspekty to tylko kilka elementów skutecznego SEO dla sklepów www. W rzeczywistości pozycjonowanie sklepu internetowego obejmuje znacznie więcej zależnych od siebie działań, dlatego najlepszym sposobem na skuteczne pozycjonowanie sklepu jest skorzystanie z usług profesjonalnych agencji, takich jak Semcore. W ten sposób znacznie zwiększysz swoje szanse na sukces.
Pingback:Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych? – Wiadomości ze świata