fbpx

„Normalność to nie bycie jak reszta”. Sportowe marki w służbie kampanii społecznych

“Impossible is nothing” to nowa kampania marki Adidas, która re-definiuje słowo “normalność”. Jej celem jest promowanie równości, szacunku i różnorodności wśród kobiet. W krótkich spotach Adidasa pojawiają się osoby, których historie udowadniają, że nie ma rzeczy niemożliwych, a różnice i odmienność to naturalne przymioty bycia człowiekiem.

Hoyeon z serialu “Squid Game”, modelka Ellie Goldstein oraz pierwsza transseksualna koszykarka reprezentacji Brazylii – Tifanny Abreu. To tylko kilka nazwisk, które wzięły udział w kampanii społeczno-marketingowej Adidasa promujących równość. W 30-sekundowych spotach sławne kobiety zachęcają do odważnego podążania własną drogą, nawet jeśli jest odmienna od tych społecznie uznanych. Niepełnosprawność, mniejszość seksualna, religia, odmienna przynależność etniczna, czy wygląd nie mają prawa przekreślić szansy na spełnione życie i zawodowy sukces. Bohaterki pokazują, że zarówno w świecie sportu jak i modelingu liczą się wnętrze, pasja i niepowtarzalny sposób ekspresji.

Ellie Goldstein jest jedną z pierwszych kobiet z zespołem Downa, która pojawiła się na okładkach znanych czasopism. Jej pasją jest taniec – tam wyraża radosną, życiową energię i pewność siebie. Ellie udowadnia, że życie z niepełnosprawnością i figurą daleką od rozmiaru „S” nie stanowi przeszkody w realizacji pragnień.

Zawsze mówię, że taniec jest potężny. Uwielbiam uczyć się nowych układów. Uwielbiam być częścią zespołu, ponieważ wierzę w to i uwielbiam tworzyć sztukę swoimi ruchami. To jest także świetne dla mojego zdrowia psychicznego — powiedziała Ellie podczas konferencji promującej kampanię Adidasa.

Tiffany Abreu to pierwsza transseksualna siatkarka, która gra w oficjalnej superlidze Brazylii. Jej przykład pokazuje, że świadomość społeczna z każdym rokiem rośnie. Obecność Tiffany w sporcie przeciera szlak dla wszystkich osób LGBTiA – również osób transpłciowych, które w wielu krajach wciąż muszą mierzyć się z walką o podstawowe prawa do życia i pracy.

Gram dla wszystkich transpłciowych kobiet. Kiedy wygrywam, świętujemy wszystkie – wyznała w reklamowym spocie.

Jessamyn Stanley, kształtna, czarnoskóra nauczycielka jogi ćwiczy na macie w kostiumie Adidasa w rozmiarze XXL. Szpagat, mostek czy mocne wygięcie w tył nie stanowią dla niej problemu. I kto powiedział, że sport wymaga atletycznej budowy ciała?

W spocie pojawia się również Asma Elbadawi – sudańsko-brytyjska koszykarka i trenerka, która sprzeciwiła się zdejmowaniu muzułmańskiego nakrycia głowy (hidżabu) podczas gry. To dzięki niej Międzynarodowe Stowarzyszenie Koszykówki zniosło zakaz noszenia religijnych nakryć głowy w sporcie zawodowym.

Dopóki w pełni nie poczuję, że osiągnąłem to, czego potrzebuję, póki nie zobaczę kobiet, które wyglądają jak ja w każdym sporcie, które czują się reprezentowane, nie przestanę o to walczyć. Dopóki to się nie stanie, nie usiądę i nie będę tylko patrzeć – powiedziała.

Ale nie tylko Adidas pełni rolę marketingowego medium dla promowania uniwersalnych wartości i ochrony praw człowieka. W tym roku inna marka odzieży sportowej – Puma zatrudniła do swojej kampanii polską wioślarkę i olimpijkę – Katarzynę Zillman. Przypomnijmy, że wokół Kasi Zillman zrobiło się głośno, gdy po zdobyciu medalu na Igrzyskach Olimpijskich publicznie powiedziała, że „pozdrawia swoją dziewczynę”.

Kasia Zillmann (@kzillmann) • Zdjęcia i filmy na Instagramie

Opracowanie: Kamila Gulbicka
Źródło: Kobiety, które łamią bariery w kampanii adidas. Czego dokonały? – Noizz

 

 

 

 

One thought on “„Normalność to nie bycie jak reszta”. Sportowe marki w służbie kampanii społecznych

Dodaj komentarz