Gucci otwiera second hand. Firma chce w ten sposób wspierać ekologię
Marka Gucci otwiera się na ekologiczne rozwiązanie, jakim są sklepy z odzieżą używaną. Ekskluzywna włoska marka podpisała umowę z platformą zajmującą się sprzedażą ubrań „z drugiej ręki”. Co więcej, przedstawiciele marki zapowiadają, że na każdą sprzedaną rzecz zasadzone zostanie jedno drzewo.
Włoski dom mody nawiązał współpracę z platformą The Real, specjalizującą się w sprzedaży odzieży używanej oraz dodatków. W ramach kooperacji marka uruchomiła internetowy second-hand. Mają się tam pojawiać zarówno produkty, które oddadzą klienci, jak i nowe ubrania przekazane bezpośrednio przez producenta, na przykład te, które nie sprzedały się w bieżącej kolekcji. Dom mody stanie się w ten sposób pierwszą dużą luksusową marką, która zachęci konsumentów do odsprzedaży swoich produktów.
Sklep Gucci Real Real już funkcjonuje, oferując używane torebki, buty oraz ubrania męskie i damskie. Na platformie oprócz rzeczy Gucci można także kupić produkty takich marek jak Chanel, Céline, Hermès, Louis Vuitton, Christian Louboutin, Prada, Jimmy Choo, Valentino Burberry.
Za każdy sprzedany produkt jedno posadzone drzewo
Decydując się na współpracę z platformą The Real Real, Gucci nie tylko chce zamknąć własny obieg towarów, ale także zrobić coś więcej dla planety. Dochody z tego kanału sprzedaży wspomogą fundację walczącą z wylesieniem. Gucci deklaruje, że za każdy przedmiot, który otrzyma drugie życie, zasadzi nowe drzewo. To samo dotyczy ubrań i dodatków wysłanych do internetowego second-handu przez klientów. Pomoże w tym organizacja non-profit – One Tree Planted, która zajmuje się problemem wylesiania planety od 2014 roku.
Nie pierwszy krok Gucci w stronę ekologii
Gucci już od jakiegoś czasu podejmuje konkretne kroki, aby stać się marką bardziej zrównoważoną i przyjazną środowisku. W 2018 roku włoski dom mody zapowiedział, że rezygnuje z wykorzystywania naturalnych futer w swoich kolekcjach, natomiast w czerwcu tego roku marka zaprezentowała kolekcję, w której wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu. Z pewnością wpływ na takie proekologiczne decyzje ma Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci. Co więcej, poinformował on, że rezygnuje z organizowania pokazów podczas fashion weeków, sezonowych kolekcji, a także podejmuje rozwiązania mające na celu minimalizację nadprodukcji ubrań i dodatków. Oby więcej marek decydowało się na takie kroki.