Polka na podium w konkursie na Najlepszego Recepcjonistę Świata

22 marca br. podczas uroczystej gali kongresu Międzynarodowego Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych AICR International ogłoszono zwycięzców konkursu World’s Best Receptionist by Bucherer 2025.

Obecnie AICR International skupia ponad 1 400 członków z 19 krajów, które są uznawane za najlepsze na światowej scenie hotelarskiej. Tegoroczny kongres odbył się w Atenach, a gospodarzem był legendarny hotel Grande Bretagne, należący do Luxury Collection. Eleganckie wnętrza tego historycznego, ponad 150-letniego obiektu, dodały wydarzeniu szczególnego prestiżu. Sam kongres był prawdziwym pokazem greckiej gościnności – wysoki poziom filoxenii sprzyjał corocznej, międzynarodowej integracji środowiska.

Ta edycja konkursu, który ma już niemal 30-letnią historię, pozwoliła reprezentantom poszczególnych krajów zmierzyć się z różnorodnymi, praktycznymi zadaniami odzwierciedlającymi codzienne wyzwania hotelarstwa. Finaliści z 17 krajów świata (Azja, Australia, Afryka, Europa) przez cały dzień rywalizowali w różnorodnych konkurencjach (Front of House & Back of House Tasks), które obejmowały:

● Dwie scenki symulacyjne po 10 minut każda z udziałem aktorów (obsługa wymagającego klienta, radzenie sobie z presją i natarczywością gości, priorytetowanie zadań i potrzeb, umiejętności cross-sellingu, up-sellingu, guest relations i concierge),

● Zadanie grupowe (Group Work) trwające półtorej godziny, odwzorowujące codzienne spotkania zespołowe, takie jak przekazanie zmiany, odprawa przed ważnym wydarzeniem, przygotowanie nowych procedur czy oceny roczne pracowników,

● Półtoragodzinny zestaw zadań pisemnych obejmujący tworzenie ofert personalizowanych, potwierdzanie rezerwacji, reakcję na skargi i opinie gości zgłaszane mailowo lub na platformach OTA, a także analizę wskaźników KPI – ADR, RevPar, OCC, benchmarking wyników.

Tak jak w poprzedniej edycji, konkursowa przestrzeń była otwarta dla publiczności, umożliwiając obserwację na żywo zmagań uczestników równocześnie w różnych etapach. Prace finalistów oceniało niemal 30 międzynarodowych ekspertów z branży.

Polska, którą reprezentowała Julita Musiał z Sheraton Sopot Hotel, zajęła zaszczytne trzecie miejsce, zdobywając tytuł 2nd Runner-Up. To kolejny sukces polskiego hotelarstwa, który potwierdza stały, wysoki poziom polskich przedstawicieli oraz jakość świadczonych usług. Jest to już trzeci rok z rzędu, gdy Polska staje na podium tego konkursu.

Julita Musiał jest ósmą reprezentantką polskiej sekcji w historii konkursu. Rok temu zwyciężył Jędrzej Król, a dwa lata wcześniej trzecie miejsce zdobył Krzysztof Studziński.

Laureaci konkursu World’s Best Receptionist 2025:

Pierwsze miejsce – Joël Darfeuille AICR France – Fairmont Monte Carlo

Drugie miejsce – Edward Peterson AICR Australia – Realm & Burbury Hotel and Apartments

Trzecie miejsce – Julita Musiał AICR Poland – Sheraton Sopot Hotel

„Poziom konkurencji w tym roku był wyjątkowo wysoki, a wszyscy kandydaci wykazali się determinacją i doskonałym przygotowaniem, co utwierdza mnie w przekonaniu o ciągłym rozwoju naszej branży. Warto podkreślić, że atmosfera wśród pretendentów do tytułu była pełna wzajemnego wsparcia i prawdziwego ducha sportowej rywalizacji. Sama obecność na tak prestiżowym wydarzeniu to już ogromne osiągnięcie. Julita wykonała ogrom pracy i dała z siebie wszystko podczas przygotowań, w pełni zasługując na ten sukces. Ogromnie się cieszę, że mam w zespole osobę tak ambitną i zaangażowaną jak Julita. Członkowie AICR Polska po raz kolejny udowodnili, jak wspaniale potrafią współpracować, wspierając ją na każdym etapie przygotowań. Z radością obserwowałem zmagania kandydatów, którzy są przyszłością naszej branży. Udział w AICR Experience Athens pozwolił im zdobyć nową perspektywę oraz nawiązać przyjaźnie na lata” – mówi Radosław Kacprzak, Prezydent Stowarzyszenia AICR Polska.

 

Dodaj komentarz