fbpx

Trudno uwierzyć, że skończyła 100 lat. Znana marka będzie sprzedawać jej ubrania

„Więcej znaczy więcej, a mniej znaczy nudno” – powtarza Iris Apfel, najstarsza ikona mody na świecie i projektantka. W rocznicę swoich setnych urodzin nawiązała współpracę z siecią H&M. Ta znana marka będzie sprzedawać kolekcję ubrań jej autorstwa.

Iris Apfel największą sławę zyskała po dziewięćdziesiątce. To wtedy stała się zawodową modelką i influencerką modową, której zdjęcia fantazyjnych kreacji podbiły cyfrowy świat inspirując osoby każdego wieku do odważnego poszukiwania własnego stylu. Jej modowe eksperymenty z ptasimi piórami, falbanami, eklektyczną biżuterią i mocnymi kolorami – nie raz podbijały internet stając się „wiralami” z tysiącem udostępnień.

Iris nigdy też nie należała do skromnych osób – zawsze czuła się gwiazdą o młodej duszy. Już dekadę temu zainteresowały się nią największe domy mody; projektowała wnętrza, między innymi do Białego Domu, miała wystawę kolekcji ubrań i stylizacji w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, nawiązała współpracę z firmą kosmetyczną MAC, projektowała linię okularów dla marki Zenni, a nawet użyczyła swojego kolorowego wizerunku współczesnej wersji lalki Barbie.

marka

Iris stała się również w 2014 r. bohaterką filmu dokumentalnego o niej samej. „Iris” Alberta Mayslesa to niezwykle czuły i zabawny portret ikony mody, której kreatywność oraz entuzjazm do sztuki inspiruje miliony. Iris na nowo rozbudziła w Nowojorczykach potrzebę ekspresji koloru. W rocznicę swoich setnych urodzin nawiązała współpracę z popularną marka odzieżową. H&M – sieciówka poprosiła ją, aby zaprojektowała własną kolekcję ubrań. Oznacza to, że już wkrótce w sieciówkach na całym świecie – każdy niezależnie od dostępnego budżetu będzie mógł przystroić się w pawie pióra. Choć marka H&M nie podzieliła się jeszcze informacją, czego konkretnie możemy się spodziewać, jedno wiemy na pewno – będzie fantazyjnie, kreatywnie i prowokacyjnie. Jak mówi sama projektantka – „More is more & less is bore”, czyli „więcej znaczy więcej, a mniej znaczy nudno”.

marka

O 100-latkach pisaliśmy też TU.

 

Opracowanie: Kamila Gulbicka
Źródło: Zwierciadlo.pl

One thought on “Trudno uwierzyć, że skończyła 100 lat. Znana marka będzie sprzedawać jej ubrania

Dodaj komentarz