Mózg rodzi nowe neurony nawet po 70-tce!

Naukowcy z Columbia University przedstawili wyniki badań, które wskazują na to, że mózg osób zdrowych rodzi nowe neurony nawet w wieku 70 lat. Oznacza to, że wykazuje funkcje regeneracyjne przez całe życie.

Do tej pory uważano, że mózg człowieka rozwija się do 25 roku życia. W ubiegłym roku na łamach magazynu „Nature” opublikowano nawet artykuł, w którym autor – Shawn Sorrells przekonywał, że badania przeprowadzone na myszach wykazują, że procesy regeneracyjne w tkance mózgowej kończą się już w dzieciństwie a proces tworzenia nowych neuronów słabnie wraz z wiekiem.

Zespół naukowców z Columbia University przedstawił jednak wyniki badań, które podważają te wnioski. Podczas eksperymentu odkryto, że hipokamp generuje nowe neurony przez całe życie człowieka. Proces powstawania nowych komórek nerwowych to neurogeneza. Naukowcy podczas badań szukali konkretnych białek, które powstają na pierwszych etapach rozwoju mózgu.

Okazało się że liczba takich komórek u zdrowych osób w wieku powyżej 70 lat jest niemal taka sama jak u osób w wieku około 20 lat.

Źródło: cafesenior.pl