2 dziewczynki miały dość plastikowych zabawek w McDonald’s, zorganizowana przez nie akcja odbiła się dużym echem i przyniosła efekt

Kilka miesięcy temu w internecie pojawiła się petycja do McDonald’s i Burger Kinga, z prośbą o wyeliminowanie plastikowych zabawek z zestawów dziecięcych. Jej autorkami były 9-letnia Ella i 7-letnia Caitlin McEwan. Pomimo zebrania dużej ilości podpisów, żadna z sieci nie odniosła się do sprawy, do czasu kiedy projektem dziewczyn zainteresowała się stacja BBC One, która poruszyła kwestię w jednym z odcinków swojego dokumentu “War on Plastic” pod koniec czerwca, co wreszcie przyniosło jakiś efekt.

– Chcemy chodzić do Burger Kinga oraz McDonald’s, ale dzieci bawią się z plastikowymi zabawkami zaledwie przez kilka minut, potem je wyrzucają. Powszechnie wiadomo że plastik szkodzi zwierzętom oraz zanieczyszcza morza. Chcemy, by rzeczy oferowane przez sieci fast-food nie wpływały negatywnie na równowagę ekologiczną. Dzięki temu będziemy mogli chronić planetę dla siebie samych oraz przyszłych pokoleń. Produkowanie odnawialnych, plastikowych zabawek to za mało. Duże, bogate koncerny nie powinny wcale sprzedawać plastikowych zabawek – napisały w petycji siostry McEwan.

Petycja młodych aktywistek podpisana została przez ponad 400 tysięcy osób. Ich celem jest pół miliona, zostało więc niewiele. Dzięki BBC inicjatywa dziewczynek zyskała rozgłos na całym świecie. W programie pokazano wycieczkę Elli i Caitlin wraz z prowadzącą “War on Plastic”, Anitą Rani, do jednego z londyńskich biur McDonald’s, której celem było osobiste przekazanie petycji. Niestety odmówiono im spotkania z odpowiednim departamentem, a następnie zostały wyproszone z budynku przez ochroniarza. Chociaż potem pozwolono siostrom wrócić do biur bez obecności kamer, sieć spotkała się z dużym potępieniem wśród użytkowników Twittera. Brytyjski oddział McDonald’s w końcu przyznał się do błędu i przeprosił.

– Staramy się słuchać naszych klientów, ale zawiedliśmy Ellę i Caitlin, za co bardzo przepraszamy. Kiedy się z nami skontaktowały, nie zareagowano zgodnie z procedurami. Staramy się odpowiadać każdemu klientowi osobiście. Powinny otrzymać należytą odpowiedź na swój list i petycję – czytamy w oświadczeniu McDonald’s UK na Twitterze.

Producenci obiecali również podjęcie odpowiednich działań. W przeciągu 6 miesięcy na terenie Wielkiej Brytanii zostaną wprowadzone zmiany – w Happy Mealach znajdą się gry planszowe, książki i pluszaki, co ma sprawdzić, że sieć zredukuje plastik w zestawach dla dzieci o 60% w porównaniu z pierwszą połową roku.

 

 

Dodaj komentarz