Akcja Don’t Men Up Open Up zachęca mężczyzn, żeby otwarcie mówili o swoich emocjach
Mężczyźni uczeni są od dziecka, żeby tłumić swoje emocje, przez co wielu z nich zmaga się z problemami psychicznymi w późniejszym wieku. Odcięci od przeżywania uczuć popadają w depresję, zachowania agresywne albo nałogi. Co więcej, ponieważ nie przywykli, żeby mówić o swoim wewnętrznym świecie, często zmagają się z wewnętrznymi demonami w ogromnej samotności. Wartościowa akcja!
Częścią tegorocznego #movember ( coroczna akcja zapuszczania przez mężczyzn wąsów w listopadzie, która ma przypominać o konieczności dbania o męskie zdrowie) jest więc akcja Don’t Men Up Open Up, która ma zachęcić mężczyzn do większej otwartości w kwestiach emocjonalnych. Uświadamia, że wrażliwość jest tak naprawdę oznaką nie słabości, a wewnętrznej siły. Ambasadorzy akcji (m.in. duński aktor Nikolaj Coster-Waldau, twarz L’Oreal Men Expert) apelują o zmianę w podejściu do męskich emocji, by kolejne pokolenia mężczyzn nie cierpiały w ciszy, tylko otwarcie mówiły o tym, co dla nich niewygodne i co boli. Bo chłopaki też płaczą!
A oto filmik promujący akcję na Instagramie:
Źródło: zwierciadlo.pl