fbpx

2 kontynenty, 18 państw i 70 dni. Na wycieczkę zgłosiło się już 40 tys. chętnych

Jesteście spragnieni przygód? Biuro podróży Adventures Overland właśnie stworzyło ofertę turystyczną na wzór hipisowskich wypraw w latach 60. Podróż autokarem obejmie dwa kontynenty i przekroczy granice 18 państw.

Autokar wyprawowy pomieści 20 osób i będzie działał na zasadzie „hop-on/hop off” – czyli będzie można wysiąść na dowolnym przystanku i wsiać na kolejnym. Podróż łącząca New Delhi z Londynem pokona trasę 18 państw – w tym Indii, Chin i Birmy, a także umożliwi zwiedzanie wielkich metropolii Europy. Zdaniem organizatorów, wyprawa potrwa nie dłużej jak 70 dni.

W ramach wycieczki będziecie mogli zwiedzać pagody w Birmie, spotkać pandy wielkie i wspiąć się na Wielki Mur w Chinach, poznać skarby Taszkientu i Samarkandy, popłynąć w rejs po Morzu Kaspijskim. Poznacie historyczne miasta Europy jak Wilno, Praga czy Frankfurt proponują organizatorzy wycieczki, której nadali nazwę „Bus to London”.

https://twitter.com/RKDasgupta/status/1277694020916056064?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1277694020916056064%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.national-geographic.pl%2Ftraveler%2Fartykul%2Fwakacje-autokarem-przez-pol-swiata-18-krajow-w-70-dni

Oczywiście cena za taką wyprawę nie będzie niska – koszt pełnej trasy wyniesie ok. 20 tys. dol. Będą mogli sobie na nią pozwolić nie tylko zamożni, ale oczywiście również ci, którzy mają możliwość wzięcia długiego urlopu. Z pewnością cechy charakteru takie jak cierpliwość i elastyczność również będą na wagę złota – w końcu spędzenie czasu z 20 osobami na małej powierzchni przez ponad dwa miesiące może być nie lada wyzwaniem. To jednak nie zniechęca potencjalnych globtroterów. Biuro Adventures Overland twierdzi, że na liście chętnych widnieje już 40 tys. turystów z całego świata.

Pierwszy kurs luksusowym autokarem odbędzie się w kwietniu 2022 r. – o ile obostrzenia związane z pandemią nie ulegną zaostrzeniu.  Zdaniem twórców wycieczki „Bus to London” popularność oferty wynika najpewniej z wygody.

Ludzie chcą zwiedzać świat pojazdami, ale nie każdy chce prowadzić. Do nich kierujemy tę ofertę. Mogą wygodnie usiąść i cieszyć się widokami – mówili w rozmowie z CNN.

Opracowanie: Kamila Gulbicka
Źródło: National Geographic

Dodaj komentarz