fbpx

Polska książka kucharska najlepsza w USA

Książka “Polish’d vel Nowe Rozkoszne” autorstwa Michała Korkosza zdobyła nagrodę magazynu Foreword w kategorii Książka Kucharska 2023. To pierwszy raz w 20-letniej historii tych nagród, gdy wyróżniono polską książkę kucharską.

Michał Korkosz jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych kucharzy w Polsce. Jes znany ze swojego bloga oraz programu MasterChef Nastolatki, pisze również książki kulinarne. Jego najnowsza publikacja, “Nowe Rozkoszne. Polskie przepisy, które ekscytują”, została uznana za Książkę Kucharską 2023 i otrzymała prestiżową nagrodę Foreword Indies. Nagroda ta docenia książki niezależnych wydawnictw, które są innowacyjne. Każdego roku zgłaszane są tysiące tytułów.

„Foreword jest bardzo ważnym drogowskazem dla księgarzy, bibliotekarzy i czytelników, po jakie książki sięgać, dlatego jesteśmy niezwykle dumni, że książka Michała Korkosza Polish’d o współczesnym polskim gotowaniu została zauważona wśród tak wielu zgłoszonych tytułów z całego świata i nagrodzona Złotą Nagrodą Foreword Indies za Najlepszą Książkę Kucharską 2023” – mówi Sara Zatopek, redaktorka The Experiment, wydawcy anglojęzycznej wersji książki.

Wydana w Stanach Zjednoczonych jako “Polish’d: Modern Vegetarian Cooking from Global Poland”, jest kontynuacją pierwszej książki Rozkosznego poświęconej tradycyjnej kuchni polskiej. W tej książce, przez 100 przepisów, Rozkoszny przedstawia swoją wizję współczesnej kuchni polskiej. Znajdziemy tu zarówno uwspółcześnione wersje klasycznych receptur, jak i nowe propozycje. Kopytka ze szpinakiem w sosie na bazie grzybów, miso i sosu sojowego, pierogi nieruskie z pieczonym selerem i wędzonym twarogiem czy pampuchy ze smażonymi boczniakami i bobem to tylko kilka z oferowanych przepisów.

To nie pierwszy raz, gdy Rozkoszny został doceniony za granicą. W 2017 roku zdobył dwie nagrody magazynu Saveur za fotografię kulinarną. Od pojawienia się “Polish’d vel Nowe Rozkoszne” na polskim rynku, książka ta stała się najlepiej sprzedającą się pozycją kulinarną w kraju, z niemal 100 tysiącami sprzedanych egzemplarzy.

View this post on Instagram

A post shared by Michał Korkosz (@rozkoszny)

„Wspaniale widzieć, że kuchnia polska zaczyna w końcu zyskiwać uznanie na świecie. I że mogę mieć w tym swój mały udział” – napisał Rozkoszny na swoim Instagramie.

Dodaj komentarz