Czeka nas niezwykły wieczór. Dziś kometa będzie miała towarzystwo

W najbliższych dniach warto zwrócić uwagę na nocne niebo, by dostrzec przelot komety C/2023 A3, odkrytej w zeszłym roku. Dziś będzie miała wyjątkowe towarzystwo.

We wtorek rakieta Falcon 9 od SpaceX wyniosła na orbitę kolejną grupę satelitów telekomunikacyjnych. Tym razem wystrzelono 20 satelitów Starlink.

Satelity i kometa razem na niebie

Dziś satelity będą widoczne nad Polską. Co więcej, na niebie można również dostrzec kometę C/2023 A3 (Tsuchinshan-ATLAS), co sprawi, że wieczór będzie bardzo interesujący dla pasjonatów astronomii.

Przelot Starlinków odbędzie się między 19:07 a 19:12. Jak podaje Karol Wójcicki, autor bloga “Z głową w gwiazdach”, charakterystyczna jasna linia, zwana kosmicznym pociągiem, pojawi się około 19:07 w okolicy komety. “No takich rzeczy to na niebie chyba jeszcze nie oglądaliśmy” – komentuje popularyzator astronomii.

Dzięki korzystnym warunkom pogodowym, przez kolejne sześć wieczorów będziemy mogli obserwować kometę C/2023 A3, odkrytą w ubiegłym roku. Najlepiej zacząć obserwacje godzinę po zachodzie słońca.