fbpx

Nie emituje spalin i oczyszcza powietrze. We Wrocławiu pojawił się pierwszy wodorowy NesoBus

Nie tylko nie wytwarza spalin, ale również oczyszcza powietrze. Mieszkańcy Wrocławia przez miesiąc będą mogli doświadczyć komfortu, jaki zapewnia ekologiczny pojazd. Posiada on m.in. możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonów, a to nie jedyna jego zaleta.

Wrocław jest kolejnym przystankiem dla Nesobusa, zeroemisyjnego autobusu miejskiego. Przez miesiąc autobus będzie testowany na ulicach Wrocławia, a mieszkańcy będą mogli osobiście sprawdzić, jak wygodny i ekologiczny może być transport przyszłości.

NesoBus jest bardzo efektywny, zużywając około 8 kg wodoru na 100 km. Jego zbiorniki mogą pomieścić 37,5 kg wodoru, co pozwala na przejechanie około 450 km. Autobus ma dużą pojemność, mogąc pomieścić do 93 pasażerów, w tym 37 na miejscach siedzących.

Nowoczesny autobus ma dodatkowe funkcje, takie jak możliwość bezprzewodowego ładowania telefonów, co dla młodych osób jest ważnym aspektem, choć nie jedynym, jeśli chodzi o komfort.

Co więcej, kierowcy mają do dyspozycji przestronną kabinę z regulowaną konsolą do obsługi pojazdu. – Autobus jest tankowany ekologicznym wodorem na stacji NESO, co jest kluczowe dla ochrony środowiska.

— Wrocław, a także wrocławskie MPK, nieustannie dąży do poprawy jakości życia swoich mieszkańców, także w wymiarze ekologii i zrównoważonego transportu. Wprowadzenie testów autobusów wodorowych NesoBus to krok w przyszłość, który nie tylko zmniejszy emisję szkodliwych gazów, ale również podniesie komfort i bezpieczeństwo podróży naszych pasażerów — podkreśla prezes MPK Wrocław, Witold Woźny.

NesoBus we Wrocławiu i innych miastach

NesoBusy są produkowane w Świdniku przez PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy, firmę założoną przez Grupę Polsat Plus i ZE PAK. Skrót “NESO” oznacza “Nie Emituje Spalin i Oczyszcza” powietrze. Pojazdy są zeroemisyjne, w pełni napędzane wodorem, najczystszym paliwem na świecie.

Oznacza to, że nie produkują zanieczyszczeń, a wręcz oczyszczają powietrze. Autobus napędzany jest wodorem, który po połączeniu z tlenem z powietrza wytwarza prąd. Ten zasila silnik elektryczny pojazdu. W wyniku reakcji w ogniwie paliwowym emituje jedynie parę wodną i wodę, która jest destylowana i czysta.

Stacje wodorowe NESO w Polsce

W Polsce działają dwie stacje wodorowe NESO: w Warszawie i Rybniku, a kolejne powstają w Gdyni, Gdańsku, Lublinie i Wrocławiu.

Stacje są przeznaczone zarówno dla autobusów, jak i prywatnych samochodów. Tankowanie nie różni się od tego na stacji benzynowej. Zatankowanie samochodu trwa kilka minut, a autobusu około kwadransa. Obecnie dostępne samochody wodorowe mogą przejechać ponad 600 km na jednym tankowaniu.

Wrocław jest kolejnym miastem, które w tym roku testuje NesoBusy. W 2024 roku autobusy były testowane w Chełmie, Sosnowcu i Gdańsku. Od premiery w 2022 roku testy odbyły się także w Gdyni, Warszawie, Rybniku i Szczecinie.

Dodaj komentarz