5 powodów dla których powinieneś ćwiczyć na skakance codziennie

Jest kilka powodów dla których sportowcy wybierają skakankę jako jeden z podstawowych elementów swojego codziennego treningu.

Oto 5 z nich:

1 . Spalamy mnóstwo kalorii.

Podczas treningu ze skakanką organizm spala 800 do 1000 kalorii na godzinę – porównaj to 200 do 300 spalonych kalorii na godzinę, podczas spaceru.
Ćwiczenia ze skakanką (szczególnie te o dużej intensywności) sprawiają, iż Twój organizm  usprawnia proces spalania kalorii. Czyli lepiej spalamy nawet kiedy nie trenujemy.

2 . Skakankę zabierzesz ze sobą wszędzie.

Rzuć skakankę w walizkę, zabierz na wyjazd weekendowy lub urlopowy.  Nie masz żadnych ograniczeń, nie potrzebujesz żadnego innego sprzętu aby przeprowadzić intensywny trening całego ciała wszędzie i o każdej porze.
Potrzebujesz tylko 5-10 min treningu aby zachować sprawność.

3 . Skakanka wspomaga równowagę i koordynację.

Skakanka zwiększa koordynację, która pozwoli Ci doskonalić się w każdym nowym sporcie.  Skoki są również ważne dla  ogólnej wytrzymałości kości.

4 . Skakanka daje ogromny relaks.

Dzięki treningowi, organizm uwalnia endorfiny, które działają jak leki przeciwbólowe i dają poczucie dobrego samopoczucia i relaksu – podobnie jak podczas biegania (tzw. euforia biegacza). Co więcej, ćwiczenia oddechowe, które równolegle możemy wykonywać podczas treningu oczyszczają umysł, wyostrzają uwagę i pobudzają na cały dzień.

5 . Trening ze skakanką ma zbawienny wpływ na kondycje Twojego serca.

Skakanka stosowana regularnie poprawia wydolność układu krążenia, zdolność serca i płuc do dostarczania tlenu do pracujących mięśni.

W dziale Active proszę również szukać również workoutów oraz porad poświęconych skakance oraz innym prostym przyrządom do ćwiczeń, które możesz wykorzystać wszędzie.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *