Skrzynki zamiast reklamówek – nowy pomysł na pakowanie zakupów

W tyskich Halach targowych handlarze zawsze podkreślają z dumą, że sprzedawane przez nich warzywa i owoce pochodzą z lokalnych i ekologicznych upraw. Teraz sprzedawcy chcą jeszcze bardziej zaangażować się w ekologię, zachęcając klientów do zrezygnowania z foliowych reklamówek i pakowania zakupów do skrzynek z odzysku.

Idea akcji „Pakuję do skrzynki” jest prosta -każdy klient, który robi zakupy w Tyskich Halach Targowych, może zapakować je do dostępnych bezpłatnie skrzynek, które niewykorzystane trafiłyby na śmietnik.

Wcześniej służyły do przewożenia produktów, np. warzyw i owoców. Zamiast wyrzucać je do kontenera na odpady, chcemy, aby były ponownie wykorzystane. Zebraliśmy już ich ponad sto. Jestem pewna, że będzie znacznie więcej, bo wszyscy zaangażowali się w tę akcję – mówi w wywiadzie dla gazety wyborczej Karolina Chemicz-Pałys, pracownica spółki Śródmieście, zarządzającej Tyskimi Halami Targowymi, a zarazem inicjatorka akcji.

Czyste i przygotowane do ponownego użycia skrzynki czekają na klientów w punktach przy wejściu głównym. Można je brać bez pytania i od razu pakować do nich produkty, a potem zabrać do domu i wykorzystać według własnego uznania, np. na kolejne zakupy, ale też do przechowywania rzeczy w piwnicy czy jako donice na balkon.

Karolina Chemicz-Pałys ma nadzieję, że jej pomysłem zainspirują się inne sieci handlowe.

Źródło: katrowice.wyborcza.pl


Dodaj komentarz