fbpx

Praca marzeń? Producent piwa poszukuje dyrektora do spraw „memów”. Pensja wynosi 18 tys. zł miesięcznie.

Firma poszukuje eksperta, który będzie tworzył dla niej łatwo rozchodzące się treści w internecie. Zapłaci za to aż 18 tysięcy złotych miesięcznie.

Coraz więcej firm zaczyna doceniać potencjał, który niosą ze sobą tak zwane internetowe memy. Treści takie pełnią znaczną rolę w promocji przedsiębiorstw. Jednak tworzenie obrazków które wygenerują ogromne zasięgi, nie jest wbrew pozorom takie proste.

Na polskim rynku, z różną skutecznością, podobnych zabiegów próbowało już kilka firm. Krakus publikował grafiki przedstawiające figurki i obiekty zrobione z ogórków, opisując je ciekawymi grami słownymi jak np. „piramida kiszopsa”. Grę słów oraz inspiracje popkulturą wykorzystuje w swoich mediach społecznościowych także sieć sklepów LIDL, która umieściła na profilu między innymi popualrny „Bochenek Rhapsody” czy „Post Mielone”. Posty nawiązywały oczywiście do kultowego już filmu o grupie Queen „Bohemian Rhapsody” i muzyka współpracującego ostatnio z Ozzym Osbournem – Post Malone’a.

W ramach premiery płyty „S&M2” memów spróbowała także sieć Empik, która wykorzystała podobiznę napakowanego i smutnego psa w promocji materiału Metalliki.

Najczęściej tworzeniem grafik dla firm zajmują się osoby, które nie do końca obyte są w internetowym żargonie. Ciężko jest trafić w poczucie humoru grupy osób, której nie jest się reprezentantem.  Z problemem tym postanowił rozprawić się producent piwa Bud Light. W sieci pojawiło się ogłoszenie informujące o tym że firma szuka specjalisty, który zostanie dyrektorem do spraw memów.


Aplikować mogą osoby, które ukończyły 21 lat. W ramach zadania rekrutacyjnego do 18 września zainteresowani ofertą muszą wysłać kilka przykładowych memów swojego autorstwa. Osoba, która przejdzie rekrutacje będzie musiała przygotowywać 10 potencjalnych virali tygodniowo. Bud Light chce zapłacić specjaliście aż 5 tysięcy dolarów czyli przeszło 18 tysięcy złotych miesięcznie.

Dodaj komentarz