Według naukowców konopie mogą być lepsze niż chemioterapia w walce z rakiem

Według rezultatów jednego z pierwszych badań nad antyrakowym działaniem rośliny z użyciem komórek raka jajników, konopie mogą lepiej zwalczać komórki rakowe niż lek który aktualnie jest powszechnie stosowany w chemioterapii.
Jak wynika z badań opublikowanych w periodyku Experimental Biology, różne dawki ekstraktu z KY-hemp dodane do komórek jajników wyhodowanych w laboratorium spowodowały znaczące spowolnienie migracji komórek i efekt był zależy od dawki. Oznacza to, że ekstrakt może być użyteczny w zatrzymaniu lub spowolnieniu przerzutów nowotworowych – migracji raka do innych części ciała.
Drugie badanie skupiało się na biologii ochronnego działania KY-hemp przeciwko rakowi jajników, które zostało zaobserwowane we wcześniejszych badaniach. Eksperymenty z komórkami raka jajników wyhodowanymi w laboratorium pokazały, że KY-hemp spowalnia uwalnianie interleukiny Il-1 beta. Związki te powodują stan zapalny, który może być szkodliwy i który został powiązany z rozwojem raka. Spowolnienie uwalniania tego związku może być właśnie chemicznym mechanizmem, za pomocą którego konopie mają działanie antyrakowe.
Nasze wyniki z tego badania, jak również z poprzednich badań, pokazują że KY-hemp spowalnia raka jajników w podobnym lub nawet lepszym tempie niż obecnie stosowany w chemioterapii lek sprzedawany pod marką Cisplatin – mówi Chase Turner/ jedna z doktorantów – Ponieważ Cisplatin wykazuje dużą toksyczność, spodziewamy się że konopie będą powodować mniej skutków ubocznych. To oczywiście musi być potwierdzone w przyszłych badaniach.
Źródło: sciencedaily