Polska firma testuje lewitujący pociąg, z wykorzystaniem istniejącą już infrastruktury kolejowej
Wizje przyszłości stały się rzeczywistością, kiedy firma Nevomo przeprowadziła udane testy swojego pociągu lewitującego nad torami. Co więcej, do testów wykorzystano już istniejącą infrastrukturę kolejową, co oznacza, że nie ma potrzeby inwestowania w nowe tory.
Nowa technologia na polskich torach
Testy odbyły się na specjalnym torze testowym w Nowej Sarzynie, w województwie podkarpackim. Podczas testów, pociąg MagRail firmy Nevomo osiągnął prędkość 135 km/h, zaczynając lewitację przy prędkości 70 km/h. W ciągu zaledwie 11 sekund pociąg przyspieszył do 100 km/h. Ostatecznym celem jest osiągnięcie prędkości 550 km/h, co zrewolucjonizuje podróże kolejowe.
Wielkie osiągnięcie w krótkim czasie
Testy były wynikiem 3,5 roku badań i prób. Dzięki technologii Nevomo, istniejąca infrastruktura kolejowa może zostać dostosowana do obsługi pociągów nowej generacji, bez konieczności inwestowania w nowe tory.
Ogromne wsparcie dla innowacyjnej technologii
Przemek Ben Pączek, prezes zarządu i współzałożyciel Nevomo, podkreślił znaczenie tego przełomu w rozwoju transportu kolejowego. Technologia firmy Nevomo zdobyła uznanie i wsparcie finansowe, pozyskując 11 mln euro na rozwój MagRail i dodatkowe 17,5 mln euro od Komisji Europejskiej w 2022 roku. Wspomniano również o inwestycji ze strony giganta technologicznego, Microsoftu.
Przyszłość transportu kolejowego
Innowacyjna technologia MagRail nie tylko umożliwia lewitację pociągów, ale także pozwala na elastyczne dostosowywanie składów do bieżących potrzeb pasażerów. Możliwość wykorzystania obecnej infrastruktury kolejowej obiecuje znaczące oszczędności w przyszłości.
W zakończeniu, pociągi lewitujące Nevomo mogą nie tylko zmienić sposób, w jaki podróżujemy, ale również uczynić go bardziej ekologicznym i efektywnym.