5 powodów dla których powinieneś ćwiczyć na skakance codziennie


1

Jest kilka powodów dla których sportowcy wybierają skakankę jako jeden z podstawowych elementów swojego codziennego treningu.

Oto 5 z nich:

1 . Spalamy mnóstwo kalorii.

Podczas treningu ze skakanką organizm spala 800 do 1000 kalorii na godzinę – porównaj to 200 do 300 spalonych kalorii na godzinę, podczas spaceru.
Ćwiczenia ze skakanką (szczególnie te o dużej intensywności) sprawiają, iż Twój organizm  usprawnia proces spalania kalorii. Czyli lepiej spalamy nawet kiedy nie trenujemy.

2 . Skakankę zabierzesz ze sobą wszędzie.

Rzuć skakankę w walizkę, zabierz na wyjazd weekendowy lub urlopowy.  Nie masz żadnych ograniczeń, nie potrzebujesz żadnego innego sprzętu aby przeprowadzić intensywny trening całego ciała wszędzie i o każdej porze.
Potrzebujesz tylko 5-10 min treningu aby zachować sprawność.

3 . Skakanka wspomaga równowagę i koordynację.

Skakanka zwiększa koordynację, która pozwoli Ci doskonalić się w każdym nowym sporcie.  Skoki są również ważne dla  ogólnej wytrzymałości kości.

4 . Skakanka daje ogromny relaks.

Dzięki treningowi, organizm uwalnia endorfiny, które działają jak leki przeciwbólowe i dają poczucie dobrego samopoczucia i relaksu – podobnie jak podczas biegania (tzw. euforia biegacza). Co więcej, ćwiczenia oddechowe, które równolegle możemy wykonywać podczas treningu oczyszczają umysł, wyostrzają uwagę i pobudzają na cały dzień.

5 . Trening ze skakanką ma zbawienny wpływ na kondycje Twojego serca.

Skakanka stosowana regularnie poprawia wydolność układu krążenia, zdolność serca i płuc do dostarczania tlenu do pracujących mięśni.

W dziale Active proszę również szukać również workoutów oraz porad poświęconych skakance oraz innym prostym przyrządom do ćwiczeń, które możesz wykorzystać wszędzie.

 

Żródło: http://gethappinessfor.me/5-powodow-dla-ktorych-powinienes-cwiczyc-na-skakance-codziennie/