Jak poprawić wzrok?

1

W przeciągu ostatnich 10 – 15 lat nastąpił znaczny wzrost liczby osób noszących okulary i soczewki kontaktowe. Można to wytłumaczyć drastycznym wzrostem czasu jaki spędzamy przy komputerach zarówno w domu jak i w pracy, oraz częstym oglądaniem telewizji. Jest to dobra wiadomość dla okulistów na całym świecie – ale bardzo zła dla nas.

Nasze oczy potrzebują regularnych ćwiczeń, aby zachować zdrowie – tak samo jak wszystkie mięśnie. Wielu z nas nie wie, że nasze oczy w wielu przypadkach nie potrzebowałyby okularów gdybyśmy je systematycznie ćwiczyli. Poza tym, należy wiedzieć, że noszenie okularów lub soczewek powoduje z czasem jeszcze większe pogorszenie się wzroku. Oczy się do nich przyzwyczajają i po pewnym czasie potrzebują jeszcze mocniejszych szkieł, aby dobrze widzieć.

Możliwe, że wypowiedź ta wyda się nieco kontrowersyjna dla wielu osób i wywoła wiele sprzeciwów. Jednak prawda jest taka, że jakby wszyscy ludzie wykonywali codziennie podane poniżej ćwiczenia na oczy, to 90% optyków straciłoby pracę.

Oczywiście istnieją wyjątki i dużo osób potrzebuje okularów ze względu na wrodzone problemy ze wzrokiem, jednakże większość osób mogłaby uniknąć ich noszenia już po kilku tygodniach ćwiczeń. Nawet, jeśli w to nie wierzysz to co masz do stracenia? Możesz tylko zyskać.

1. Mruganie oczami

Mruganie jest często pomijanym, prostym sposobem na utrzymanie prawidłowego nawilżenia i świeżości oczu. Osoby korzystające z komputerów zwykle rzadziej mrugają, zwłaszcza gdy ciągle muszą się na czymś koncentrować. Ćwiczenie to jest tak proste, że możesz zacząć wykonywać je już teraz. Przez kolejne dwie minuty mrugaj oczami co około 3-4 sekundy. Teraz przez dwie minuty odpocznij. Zwróć uwagę na to czy twoje oczy są napięte, zrelaksowane czy zmęczone. Teraz spróbuj nie mrugać przez około 30 sekund do dwóch minut. Czy czujesz różnicę?

Częstotliwość mrugania może również powiedzieć ci coś o nastroju drugiej osoby. Kiedy ktoś wpatruje się w ciebie i nie mruga oczami (lub bardzo rzadko mruga) może to świadczyć o jego złości i agresji w danym momencie. Jednak jeśli twój rozmówca mruga co 3-4 sekundy, świadczy to o jego przyjaznym i miłym nastawieniu.

2. Zasłanianie oczu dłońmi

Zasłanianie oczu rękami redukuje napięcie wokół oczu. Czynność tą należy wykonywać podczas pracy przy komputerze.

Instrukcja

1. Weź kilka głębokich oddechów przez rozpoczęciem ćwiczenia.

2. Oprzyj łokcie na biurku lub pochyl się i oprzyj je na kolanach. Zamknij oczy.

3. Połóż obydwie dłonie na twarzy, w taki sposób, aby palce znajdowały się na czole, środek dłoni zasłaniał oczy zaś nasada dłoni opierała się na kościach policzkowych. Upewnij się, że pod dłoniami możesz swobodnie mrugać i nie uciskasz powiek.

Zasłanianie oczu dłońmi jak również mruganie oczami w ciemnościach (może być pod dłońmi) powoduje odprężenie zarówno dla naszych oczu jak i umysłu. Po kilku minutach ćwiczenia odczujesz znaczną różnicę w samopoczuciu.

3. Ósemka

To ćwiczenie wzmocni mięśnie twoich oczu oraz zwiększy ich elastyczność. Wyobraź sobie wielką cyfrę 8 znajdującą się około 3 metry przed tobą. Teraz odwróć ósemkę na bok (aby wyglądała jak znak nieskończoności). Zacznij wolno przesuwać po niej wzrokiem. Ćwicz przez kilka minut po czym zmień kierunek – zacznij wodzić wzrokiem po znaku nieskończoności w drugą stronę.

4. Skupianie wzroku na dalekim i bliskim punkcie

Jest to jedno z moich ulubionych ćwiczeń. Można je wykonywać praktycznie wszędzie i nie narażać się na dziwne spojrzenia innych ludzi.

Instrukcja:

1. Usiądź wygodnie lub stań. Ćwiczenie zabierze ci jednorazowo około 2-3 minut.

2. Odsuń od siebie kciuk na odległość około 10 cm i się na nim skup.

3. Teraz skup swój wzrok na czymś oddalonym od ciebie o około 10-20 metrów.

4. Zacznij głęboko oddychać. Przy każdym kolejnym oddechu zmieniaj punkt na który się patrzysz. Raz patrz na kciuka, zaś przy kolejnym oddechu na obiekt oddalony 10-20 m.

Ćwiczenie to wzmocni mięśnie oczu i poprawi ogólną wizję.

5. Powiększanie

Jest to kolejne łatwe i szybkie do wykonania ćwiczenie.

Instrukcja:

1. Usiądź w wygodnej pozycji.

2. Wyciągnij rękę z kciukiem w takiej pozycji jak łapie się stopa.

3. Skup wzrok na kciuku – rękę miej wyprostowaną.

4. Teraz wolno zacznij zbliżać do siebie kciuka skupiając na nim wzrok cały czas, aż znajdzie się on w odległości około 8cm od twojej twarzy.

5. Teraz wolno zacznij znów odsuwać od siebie kciuk, aż wyprostujesz rękę.

6. Ćwiczenie to wykonuj przez kilka minut dziennie.

Ćwiczenie to wzmocni mięśnie oka oraz twoją umiejętność skupiania wzroku (wzrokowa stymulacja).

 

Źródło: http://www.tipy.pl

Dodaj komentarz